1

Onderwerp: welke champagne

welke champagne gebruiken jullie voor de champagne creme?

2

Re: welke champagne

Canei ;)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

En gebruiken jullie dan z'on klein flesje? ( :o zijn die er uberhaupt wel op dit moment te koop?)

4

Nee een grote fles :lol:
In een kleintje zit erg weinig, ik maak altijd een boel botercreme in 1 keer. En wat overblijft gaat gewoon in de koelkast :D
Bovendien zijn die kleintjes verhoudingsgewijs erg duur :cool:

Groetjes, Carin

5

ik dacht dat dat wijn was joh hahahaha weer wat geleerd

6

Carin schreef:

Nee een grote fles :lol:
In een kleintje zit erg weinig, ik maak altijd een boel botercreme in 1 keer. En wat overblijft gaat gewoon in de koelkast :D
Bovendien zijn die kleintjes verhoudingsgewijs erg duur :cool:

Slim idee zeg! :D En anders kan ik altijd nog opdrinken wat over is hahahah.
Wist geen eens dat die kleintjes duurder waren :o koop eigelijk nooit champagne. Is z'on fles nou duur?

7 Laatst bewerkt door tom poes (15-01-2008 22:55)

Natuurlijk moet je dit niet met echte champagne doen, veeeeel te duur! Gewoon een champagne-achtige bubbeltjeswijn. Canei is geen champagne :nooo  maar vast heel geschikt hiervoor! Of anders een spumante, een cava of zo iets....
(geen wijnkenner hoor, het rolt er ineens zo uit... :lol: )

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Canei kost haast niets, maar het is geen "echte" champagne. Dat maakt niet uit, als je maar een witte zoete mousserende wijn gebruikt. Een grote kost geloof ik 2,39 en een kleintej 1,39 ofzo.

Canei is "gewoon" wijn maar dan een mousserende.

Ik bedoelde met "wat overblijft gaat in de koelkast" trouwens de Canei en niet de botercreme hoor :lol:

Ik vind Canei erg lekker, maar ja ik houd van zoete witte wijn. Ik lust geen droge wijn.

Overigens ebn ik als sinds september zelf wijn aan het maken, maar dat duurt nog wel even voor het drinkbaar is. Bovendien is dat rode wijn en dat lijkt me niet geschikt voor creme. Hoewel... roze creme in een taart kán heel leuk zijn!

Groetjes, Carin

9

:D wow das echt niet duur!
Zelf wijn maken klinkt erg leuk zeg! ;) jaaaaah roze creme is leuk!

10

Flien schreef:

Zelf wijn maken klinkt erg leuk zeg

Stiekem is het ook wel heel erg leuk. Heeft niets met bakken/taarten te maken maar is wel leuk! Vooral de eerste dag toen we samen met de buurman onder het genot van een ijskoud ouzo-tje :shhh: de druiven gingen plukken :cool:. En de 2e dag toen we zowat tot onze nek in 20 kilo druiven stonden :D om ze te pletten (wij willen eerst pulpgisting :D) en dan daarná weer die krengen uitpersen :s
Maar die fles die nu heel decoratief en indrukwekkend op het aanrecht staat te pronken staat mooi! Iedereen vraagt wat daarin zit en niemand gelooft dat we zlf wijn maken! Nu maar hopen dat het te drinken is straks anders staan we mooi voor L*L :lol:

Groetjes, Carin