26

Re: Doornroosjetaart

Wat een prachtige rozenstruik heb je gemaakt! Hele lieve kleine rolroosjes, super gedaan! Leuk dat er her en der nog een los roosje op je plateau ligt, geeft het net iets extra's :Y !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

27

Schitterende taart zeg! Echt een plaatje!!!

28

Werkelijk een prachtige taart!!! Wat een hoop roosjes...knap hoor.
Je vriendin was er vast super blij mee...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

29

wat een super mooie taart zeg.....geweldig al die roosjes zo aan de zijkant...een plaatje..

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

30

Zoooooooooooo romantisch, geweldig

31

prachtig!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

32

Droomtaart, zo schattig met al die kleine roosjes!
Joke

33

Ohhhh.... hij is werkelijk PRACHTIG!!!:Y:Y

34

Het is inderdaad net een sprookje, onwijs mooie roosjes en super kleuren combi !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

35

prachtige taart ..je roosjes zien er h

36

@Karine
Omdat ik heel erg veel erg kleine roosjes moest maken en ik geen week blaadje voor blaadje aan de slag wilde, heb ik 'rolroosjes' gemaakt. Ik heb maar wat geprobeerd, daarom zien ze er allemaal redelijk verschillend uit. Wat het fijnste werkte voor mij: rolletjes maken van ongeveer vijf tot zeven centimeter lang en ongeveer een halve centimeter doorsnee, met de duim in de lengte platdrukken in een plastic mapje, met de duim (of een tooltje) een kant ietsje dunner maken, uit het mapje halen, losjes oprollen en er met een scherpe schaar ongeveer eenderde aan de onderkant afknippen. Dan drukt het meteen een beetje in elkaar en zijn de aan de onderkant redelijk afgewerkt.
Maar misschien hebben andere mensen veel betere idee

Groetjes, Moon

37

Hey Moon, zag je taart gisteren opeens maar had even geen tijd, wil toch ECHT even reageren hoor want ik ben een heuse FAN van jouw ontwerpen ;) :-D
Dit is ook een echte sprookjestaart geworden, de hoeveelheid roosjes is echt supergaaf, maakt het helemaal Doornroosje... voor het groen, had ik zelf sliertjes gerold en die een beetje door elkaar geplakt (weet eigenlijk niet of je een tip wilt :S) zoals bijvoorbeeld bij mijn Paastaart aan de achterkant, of blaadjes er ook leuk mee zouden staan, weet ik niet, ik probeer het altijd gewoon (en dan moet Julio weer komen kijken om zijn mening te geven :lol:).

Voor het stapelen, dat blijft altijd lastig om de taarten op te tillen, je kunt het ook met een grote spatel of pannekoekending proberen of anders laat ik ze altijd even opstijven in de koelkast en zet ze er daarna pas op (geen handen aan de voorkant uiteraard ;) ). Ook maak ik altijd een onderrandje als ze al gestapeld zijn dan worden eventuele niet zo nette ;) onderkantjes ook weggewerkt.

Het leuke van jouw taarten vind ik dat je dus echt kunt zien dat je iets kunstzinnigs doet (of bent ;) ), ze zien er echt heel bijzonder uit, die van je avatar bijvoorbeeld en die van de theaterflyer, ben er echt helemaal weg van, echte EETBARE KUNST!
Hoop eigenlijk dat je deze kant een beetje op blijft gaan met je taarten, lekker anders dan de anderen :-D

Veel plezier trouwens in maart met de cursus!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

38

@Lara. Dankjewel voor je mooie 'brief'. Grappig dat je mijn 'ontwerpen' zo bijzonder vindt; ik doe namelijk maar wat :-) Ik kijk goed, en gebruik alle voorbeelden en tips om daarvan eigen dingetjes te maken. Super dat dat iemand opvalt! Thanks!
Met je struiktip (altijd welkom!) ben je niet de eerste, en natuurlijk heb je gelijk en heb ik dat ook geprobeerd. Maar ik wilde het te ingewikkeld doen, en toen duurde het veel te lang om het te halen. Omdat het al 'geplakt' was, moest ik iets anders bedenken, wat het groene-smurrie-op-wit zou bedekken en heb ik wat abstracters gekozen. Vond ik heel mooi, alleen precies op de plek waarop ik de camera heb gericht zat een heel lomp, groot stuk.
Al doende leert men. En soms moet je het officieler aanpakken, vandaar mijn eerste cursus. Superbenieuwd en heel veel zin in. Weer wat technieken erbij om zelf dingen bij te bedenken ;-)

Groetjes, Moon

39

Wat en geweldige, super schattige taart.  :thumb:
Ben zelf ook een groot liefhebber van die kleine roosjes. :Y
PRACHTIG!!!!

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

40

Jeetje, wat een plaatje, zoooo lief.
wat een romantische taart, prachtig gemaakt.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

Wauw,dit is een supermooie taart!!
Echt weer eens wat anders!!!!