1 Laatst bewerkt door msaris (14-01-2008 21:28)

Onderwerp: Doornroosjetaart

http://www.mswoord.nl/taart/doornroosjetaart.jpg
Deze taart maakte ik voor een vriendin, omdat ze bij het zien van de neopetstaarten voor haar kinderen zei: o ja, dat wil ik, ik wil voor m'n verjaardag een doornroosjetaart. Op mijn verjaardag benadrukte ze nog even dat het wel een bruidstaart moest zijn. Uhum, die had ik dus nog nooit gemaakt. Ik heb een poging gedaan (maar niet te serieus, want wel echt voor de lol) en moet over de opbouw en afwerking nog eens heel goed nadenken als het voor de echtes is, maar ben wel tevreden. Op de top, in een bed van rozen, stond uiteindelijk tijdens het feest nog een plastic sprookjespaartje, dat moest lijken op Aurora en Phillip, oftewel Doornroosje en haar prins.
De onderste taart was een 'blanke' met caramelbotercreme, net als de bovenste. De middelste was chocoladedeeg, met een vulling en afwerking van ganache. Alle versieringen zijn van marsepein, met een beetje fondant door het 'wit'.

Groetjes, Moon

2

Re: Doornroosjetaart

hij is super....wat een plaatje zeg

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

heel erg mooi, je mag best wat minder kritisch zijn voor jezelf want hier is niets op aan te merken !! prachtig !!

4

Dat ziet er prachtig uit zeg! Mooie roosjes en de lagen zijn goed gelukt. Heel romantisch geheel zo. En volgens mij smaakte die heerlijk, caramelbotercreme klinkt zalig :9

Groetjes,
Annelies

5

Mooie taart,je hebt aardig wat roosjes gemaakt,te gek zeg.
Het is zo weer een hele andere invulling van een doornroosjetaart,maar wel goed bedacht en je vulling mmmm,moet ik onthouden,doe je dan gesmolten caramel door de botercreme of is het bebogeen?

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

6

Prachtiggggggggg!!!!!! Super mooi gedaan!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

7

Supermooie taart!!

8

heel mooi gedaan!!

9

@ Allemaal: bedankt voor jullie complimenten en mooie woorden. Met al die prachtige taarten hier en zeker met die prijswinnende exemplaren van mensen als Wendy is het toch altijd maar weer de vraag of iemand nog de moeite neemt nog naar je taart te kijken en of ze 'm wel mooi vinden als ze dat doen. Heel fijn dat ie toch weer in de smaak valt bij alle lieve taarttantes op dit vriendelijkste forum van de wereld!

@Natasja. Caramelbotercreme is echt supersimpel. Ik maak botercreme altijd met de mix van de shop, maar voor caramelsmaak vervang ik op 100 gram een kwart tot eenderde poeder door caramelpudding van Saroma (dat maakt ook luchtig en wordt ook dik). Hetzelfde kun je doen met banaan, en waarschijnlijk ook wel met hazelnoot van Bourbon. Dat ga ik dit weekend proberen.

@Tinie. Iedereen vond de taart trouwens mooi, hoor, en ook superlekker, want de stukken die over waren (er was nog geen 15 man op het feestje) gingen in folie en hop, in de tassen mee naar huis. En ik ben ook zeker niet ontevreden, maar ik sta heel erg te winkelen met die verschillende lagen en hoe ik ze op elkaar moet zetten zonder de bekleding te beschadigen. Natuurlijk weet ik dat ik kan afwerken met iets gespotens (suiker, botercreme) om iedere laag, maar dat vond ik hier jammer en dus deed ik heel voorzichtig. Maar hoe voorzichtig ik ook deed, telkens als ik laag twee en drie (die ik meteen op elkaar heb gedaan, want de bovenste is echt een heel kleintje) op laag 1 zette, dan duwde ik de bekleding in of kwam die juist naar buiten. En om te passen en meten en niet te laten inzakken (ik had niet verstevigd, weet nog niet precies hoe dat moet) was dat wel nodig. Vandaar.
Maar natuurlijk heb ik de taart van haar voordeligste kant gefotografeerd en zie je daar heel weinig van :-)

Groetjes, Moon

10

Jeeeeeeeeeeeemig, wat is dit mooi Moon!!!!

Wat een superprachtig geheel! 't Is net een Peggy Porschen... wauwie de wauwie!

Ben d'r helemaal gek op! Wat een werk... maar wat een geweldig resultaat!!!
Dank ook voor je botercreme/Saroma-tip! Ga ik morgen gelijk uitvoeren...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

11

@Koenie. Grapjas, Peggy Porschen is superwoman op taartengebied. Hier haalt ze haar neus voor op. Maar wel heel erg lief van je. Volgens mij ben jij de vrolijkste en liefste taartentante van ons allemaal - niets ten nadele van wie dan ook, maar jij hebt altijd een vriendelijk en grappig en lief woord over voor iedereen op het forum, en daar moesten ze je maar eens een lintje voor geven!

Groetjes, Moon

12

Moon, wat Koenie hierboven zegt, zegt ze niet om lief te zijn... het is gewoon waar! Je hebt een prachtige taart gemaakt!!!!!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

13

en ik sluit me er helemaal bij aan wat een supermooie taart!!!!

14

wat een plaatje deze taart, ik verwachte met deze titel een prinses, maar niets is minder waar.
en als je gaat stapelen is het inderdaad verstandiger om je taart te verstevigen, het blijven loodzware taarten met al de vulling en marsepein
Dit kan je o.a. doen door chocoladestokjes erin te steken, of kitkat, maar deuvels kan natuurlijk ook, en elke taart op een op maat geknipt kartonnetje zetten

Alles goed???? nee 3 fout

15

Werkelijk schitterend deze taart! :Y Heel romantisch met al die rozen, zoiets zou ik ook wel voor mijn verjaardag willen :).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

Prachtig, heel mooi!

Alleen het groen vind ik niet helemaal mooi logisch lopen, maar dat is een detail, ik zou ook niet weten hoe je dat moet oplossen als je iets van een struikachtig iets wil maken.... verder supermooi!

Nelleke

17

Wauw wat een prachtige taart, en wat een werk al die roosjes, geweldig mooi gedaan.
Gr Bettie

Veel taart plezier

18

Het is een PRACHTIGE TAART!!!! Helemaal tegek!! Echt mooi gemaakt!!!! Je vriendin zal wel heel blij zijn geweest met deze beauty!!!

19

Erg super mooi!

Groetjes Tweety!

20

Wat een prachtige taart!! Echt sprookjesachtig!!
Ik vind hem ook erg mooi op deze schaal, mooi contrast en lief met nog een paar gestrooide bloemetjes!

Je hart fluitsert, luister goed!

wauw wat een waanzinnige taart
die kleine roosjes zijn echt geweldig

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

22

Waw! Wat een ongelooflijk PRACHTIGE taart! Schitterend!!! ik ben er weg van. Wat een werk, al die roosjes!!! Maar ze hebben hun effect niet gemist hoor! Hij gaat onmiddellijk bij mijn favorieten!

Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

23

Super met die grote berg roosjes!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

24

Ik vind em heel erg mooi!
Wat een werk al die roosjes!

25

OOOOOh ooooooooooH Wat een supergave, mooie, schattige taart is dit zeg! ja die ga ik zeker even onthouden hoor!