1

Onderwerp: mijn allereerst koekjes

Ook ik ben me maar eens gaan wagen aan de koekjes. Het recept van Peggy Porschen maar dan de vanilleversie (met de pulp van 1 vanille stokje): ERG Lekker :P

De koekjes bakken was geen probleem. Alleen de icing erop :S Dat ging nog niet van een leien dakje. :S
Na wat geknoei, geduvel, gemopper, ..... is dit het resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FTRI6YD6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QH6EYAMH.jpg

Nu was de icing om te vullen te dun (blauw en wit), de randjes zijn nog erg bibberig (heb toch geen bibberitis ;)), .... Wie nog tips heeft: laat maar komen!! Dan kan ik de volgende keer daar mee aan de slag! :Y

2

Re: mijn allereerst koekjes

Dat ziet er toch allemaal goed strak uit !
Als de icing met op het koekje doen te dun aanvoelt er effe wat "basisicing" bijgooien. Moet je soms wel wat bijkleuren.
Zijn er nog over ondertussen ? :)

3

karentje schreef:

Zijn er nog over ondertussen ? :)

Jawel hoor. Ik heb Koen vroeg naar bed gestuurd: Mama, jij maakt de allerlekkerste koekjes! Mag ik er nog een of twee O-) En dat een paar keer achter elkaar. DUS NIET!

Maar ze zijn er nog hoor. Ben alleen benieuwd of we maandag er ook nog van kunnen smullen ;) :O

4

Erg leuke koekjes!! En een leuke fotobewerking, die rondjes lijken net uitgestoken ;)

5 Laatst bewerkt door manika (12-01-2008 21:03)

WOW............. Wat een super mooie koekjes. Als ik Koen was, zou ik stiekem snachts naar beneden sluipen om een koekje te pikken ;)  Dus wel even tellen voor dat je naar bed gaat hoeveel erin de trommel nog zitten :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Hij die zijn strak geworden. Leuke koekjes. En leuk om te doen he. Mijn kinderen vinden mijn koekjes ook de lekkerste van de heeeeeele weeeeeereld (hetzelfde recept als dat van jou).  Dan groei je toch.
groetjes Tasch

Ik vind ze erg leuk geworden hoor.
En dat de icing te dun was zie je niet.
Ik vind dat recept van Peggy Porschen ook lekker (ik heb de chocolade versie gemaakt > zie show ff, Ze waren heerlijk!)

Groetjes Michelle...

8

had jij echt nog nooit koekjes gemaakt?? ze zien er wel leuk uit, en vond je het nu ook leuk om te doen? wel een werkje vind ik, ik onderschat het altijd hoe lang je nu aan een koekje zit.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

9

O wat een leukjes allemaal. Ik heb voor de kerst ook (voor het eerst) koekjes gemaakt, zwaar onderschat inderdaad, hahaha

10

Echt leuk zeg! Ik moet er ook nog een keer aan beginnen!

Groetjes Tweety!

11

Wat een leuke koekjes! Het recept van PP is inderdaad

12

manika schreef:

Als ik Koen was, zou ik stiekem snachts naar beneden sluipen om een koekje te pikken ;)  Dus wel even tellen voor dat je naar bed gaat hoeveel erin de trommel nog zitten :lol:

Foei Manika, dit laat ik hem maar niet lezen! ;) Hij is gelukkig blijven liggen 's nachts een heeft er 's ochtends niet aan gedacht :lol:

Michelle1987 schreef:

Ik vind dat recept van Peggy Porschen ook lekker (ik heb de chocolade versie gemaakt > zie show ff, Ze waren heerlijk!)

Die chocolade versie is de volgende keer aan de beurt :-D Hoezo verslaafd aan chocolade???? :lol:

catherine schreef:

had jij echt nog nooit koekjes gemaakt?? ze zien er wel leuk uit, en vond je het nu ook leuk om te doen? wel een werkje vind ik, ik onderschat het altijd hoe lang je nu aan een koekje zit.

Nee Catherine, ik had nog nooit koekjes gebakken. Ik vond het heel leuk om te doen. Alleen de volgende keer zorg ik dat ik kan zitten om te decoreren. (Luc had de tafel in gebruik en heb dus in de keuken staan kliederen ;))

Dank jullie wel voor jullie lieve en leuke, ondeugende ;) reacties!

13

Oh wat een gave kokejs heb je gemaak tzeg! En zo netjes!

14

Wat een leukerds. Zien er heerlijk uit en nog vrolijk ook!!!

Ik denk dat ik ook maar aan de koekjes moet......ha ha ha ha ha

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

15

Do schreef:

Wat een leukerds. Zien er heerlijk uit en nog vrolijk ook!!!

Ik denk dat ik ook maar aan de koekjes moet......ha ha ha ha ha

Dat dacht ik nou ook!!

Je hart fluitsert, luister goed!

16

Goed gelukt hoor voor de eerste keer. Toevallig weer een aantal uitstekers uit Amerika besteld, vind het altijd zo mooi die gedecoreerde koekjes, maar ja......icing...blijft tobben, maar gewoon veel oefenen (en veel weggeven aangezien mijn meisje geen suiker mag)

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

17

Nathalie schreef:

Nee Catherine, ik had nog nooit koekjes gebakken.

:nooo dus speculaasjes zijn geen koekjes? ;)

Ze zijn erg leuk geworden, bibberige lijntjes zijn niet te zien hoor!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

18

ze zijn geweldig geworden...ik heb me er nog niet aan durven wagen maar als ik dit krijg ik wel zin om het te proberen....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

19

Jozien schreef:

:nooo dus speculaasjes zijn geen koekjes? ;)

:lol: :lol: :lol:

20

Inderdaad nathalie, hoe zit dat dan met je inmiddels beroemde speculaas !!!!!!!!!!!!!
Wat heeeeeeeeeeeeeel erg lekker was (kan ik over meepraten als je bij de speculaasbakster op de kamer slaapt  :P   )
Je koekjes zijn toch harstikke leuk geworden. Niets mis mee

21

Leuk h

22

ze zijn mooi hoor! ik heb me er nog steeds niet aan gewaagd!

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl