1

Onderwerp: marsepein

even een vraag...
Ik heb zaterdag marsepein op de markt gekocht.
Hoe kan ik dat het beste bewaren, want ik de taart die ik ga maken ga ik vrijdag bekleden met marsepein en dit word mijn eerste taart daarmee.
De taart is voor zaterdag a.s. en ik weet er nog niet zo veel vanaf.
Misschien hebben jullie tips voor mij en ook hoe ik het beste de taart dan kan bewaren, want ik las dat marsepein gaat condenseren als je het in de koelkast zet toch? ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Groetjes Sylvia

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.

2

Re: marsepein

De marsepein kan je gewoon in huishoudfolie verpakt en dan in een plastic voorraaddoosje bewaren. Als je vrijdag de taart bekleed voor zaterdag is dat goed.
Je kan hem dan b.v. in de schuur bewaren daar is het nu ook koud zat en dan gaat het niet condenseren. Het moet wel koud genoeg zijn als je iets van slagroom of zo gebruikt. Vanwege het bederven.

Succes, groetjes Jolanda

Wil je zien wat ik ervan gebakken heb.
http://www.makingcake.mijnalbums.nl/

3

Jolanda, bedankt voor de tip, ze zitten nu ingeseald, weet niet of ik ze dan ook in folie moet verpakken, maar ik ga ze bewaren zoals je net heb beschreven.
Ik wil de taart met de toblerone vulling maken.
De botercreme gebruik ik om het marsepein vast te plakken, kan ik hem ook dan in de schuur zetten? ik moet nog een hoop leren merk ik hahaha.

Groetjes Sylvia

4

Toblerone vulling heb ik nog nooit gemaakt. Botercreme kan je wel in de schuur bewaren, doe ik ook altijd. Als het trouwens ingeseald zit kan je het daarin bewaren, dan hoeft het niet in folie. Het gaat erom dat het niet uitdroogt.

Groetjes Jolanda

Wil je zien wat ik ervan gebakken heb.
http://www.makingcake.mijnalbums.nl/

5

en dan heb ik nog een vraagje, want hier in almere is het niet te koop behalve op de markt (tot nu toe) maar ik wil het eigenlijk zelf gaan maken, dan ga ik het verpakken zoals jij net beschreef, maar hoelang is marsepein eigenlijk te bewaren?

wat is trouwens het makkelijkste om mee te werken, want fondant zie ik ook veel terug komen hier op het forum.
Ik ben zo veel informatie aan het op doen hier, dat ik eigenlijk geen tijd heb om te bakken hahaha. Trouwens leuke taart heb je gemaakt.
Groetjes Sylvia

Groetjes Sylvia

6

Hoi Sylvia,

Allereerst welkom op dit forum.
Heel veel antwoorden op je vragen kan je terug vinden bij de FAQ, de how-to's en met de zoekfunctie.  Mocht je het antwoord dan nog niet gevonden hebben, aarzel niet en stel je vraag in het daarvoor bestemde onderdeel van het forum.

Over je vraag fondant versus marsepein: dat is heel persoonlijk. Ik werk om taarten te bekleden liever met fondant of marsefond (marsepein en fondant gemengd 1 op 1). Voor boetseren gebruik ik ook regelmatig marsepein.

Succes en veel leesplezier hier!

Nathalie

Hey leuk, nog iemand uit Almere. De groep groeit gestaag. Misschien toch maar eens snel die Almeerse taartenclub uit de grond stampen...

Marsepein kun je wel hier in Almere kopen. En de keus tussen marsepein en fondant is persoonlijk. Het hangt ook wel eens van het project af.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

8

waar kan je marsepein kopen dan in almere, want ik kan het in het centrum niet vinden, snoepwinkel niet, kaas/notenwinkels niet, op de markt ben ik het dan gelukkig tegen gekomen, maar waar koop jij het dan?

Hoi Nathalie, uit jouw berichtje begrijp ik dat ik mijn vraag in het verkeerde forum gesteld heb, sorry hiervoor. Ik ben al de hele dag op deze site van alles aan het lezen dat ik denk ik even de weg kwijt ben.
Groetjes sylvia

Groetjes Sylvia

9

Ik wil ook wel graag weten waar je in Almere marsepein kunt kopen, want heb het ook nog niet kunnen vinden.

Mag ik dat op het forum noemen? Ze zijn namelijk geen lid van het forum. Mail mij anders maar.

11

Beautiful Creations schreef:

Mag ik dat op het forum noemen? Ze zijn namelijk geen lid van het forum.

Ik denk het wel hoor, quoteje uit de spelregels:

# In een lopend topic een andere (web)winkel noemen kan, zolang dit binnen de context van het topic valt. Vermijd dan wel zoveel mogelijk het gebruik van linkjes

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ooooh in dat geval... Op de markerkant bij The Party Decorator. Die verkoopt taartdeco en marsepein/fondant.

13

Fantastisch, dankjewel!!

Ik bestel sowieso de meeste dingen via de webshop van hier hoor. Maar als ik alleen marsepein nodig heb, dan wordt de prijs door de verzendkosten wel erg hoog.