1

Onderwerp: verjaardagstaart, mijn derde taartje

Het is een klassiek engelse fruitcake geworden, goh wat is dat zwaar zeg ! Je kan er echt maar een piepklein stukje van op, maar hij blijft wel heeeeel lang goed. Hij wordt zelfs lekkerder als je hem een paar weken laat staan.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OVGNRYFP.jpg

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

Re: verjaardagstaart, mijn derde taartje

Wow!! Deze ziet er ook heel gezellig uit!!

3

Is dat hetzelfde als de originele christmascake?

Maar wat een gave taart en die vlindertjes, heel mooi.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Het is een recept uit een engels boek. Met heeeeeel veel gedroogd fruit en noten en hij moet dikke 3 uur in de oven. Dit is dan nog de 'lichte' versie, er bestaat ook nog een 'zware' versie maar daar begin ik niet aan. Het is trouwens traditie dat de bovenste taart van een gestapelde huwelijkstaart gemaakt wordt van zo'n 'zware' fruittaart. Deze wordt dan goed verpakt bewaard en aangesneden bij de doop van hun eerste kindje of bij hun eerste huwelijksverjaardag.

5

WendyV schreef:

Het is een recept uit een engels boek. Met heeeeeel veel gedroogd fruit en noten en hij moet dikke 3 uur in de oven. Dit is dan nog de 'lichte' versie, er bestaat ook nog een 'zware' versie maar daar begin ik niet aan. Het is trouwens traditie dat de bovenste taart van een gestapelde huwelijkstaart gemaakt wordt van zo'n 'zware' fruittaart. Deze wordt dan goed verpakt bewaard en aangesneden bij de doop van hun eerste kindje of bij hun eerste huwelijksverjaardag.

Ik had met kerst de donkere uitvoering gemaakt! Heerlijk!
En wij hadden zo'n donkere en zware taart als bruidstaart, maar wij trouwden niet in nederland (ook niet in engeland overigens), en aldaar zijn zulke taarten als bruidstaarten normaal.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

heel erg lief!!

7

Wat een leuke chic taart is ie geworden!
En je hebt helemaal gelijk over de bovenste stapel van een bruiloft taart. Dat hebben wij n.l. ook gehad (getrouwd in NZ)

Groetjes Tweety!

8

Klinkt heel spannend ! Ik vind je afwerking ook mooi (de eerste taart was nog vrij grof, maar nummer 3 is al goed voor het fijne werk). Ben benieuwd wat er nog komen gaat.

Groet, Jolanda

9

Wat een prachtige vlindertaart!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

10

Hij ziet er supermooi uit! Fruitcake........ dat moet ik toch nog eens proberen, maar weet niet of ik dit nou lekker ga vinden.

11

Heel schattig http://i.fok.nl/s/heart.gif

Life is uncertain... do the wud first! ;)

12

Heel lief zo met al die pastel vlindertjes!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

13

Wat een lieflijk taartje!!

Je hart fluitsert, luister goed!

14

Wat super... het is net de bovenste van een bruidstaart... prachtig hoor!

Enne... dat zulke taarten 'zwaar' zijn weet ik, maar eh... is het nou ook echt lekker???

Prachtige pastel-vlinders...!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

15

Het is lekker, maar voor een heel klein beetje. Je hebt er heel snel genoeg van.