1

Onderwerp: alternatief dummie

Voor de basisschool van mijn kinderen mag ik een taart maken , een dummie, voor als de kinderen jarig zijn. \ik heb dit al eens gemaakt voor de psz, uit de wiltongids, die dus. Maar ik wilde geen dummies aanschaffen. Ik dus op zoek naar piepschuim op school. Niet te vinden. Maar....toen zag ik, een restant OASE, nog van de kerststukjesworkshop op school, in een hoek staan. Hele grote blokken. (voor de dummies onder ons :x van die grote groene blokken die in een teil water als een spons water opzuigen, kun je kersttakken etc. in steken en kerststukjes maken)tja, wat doe je dan.....gewoon laten liggen????:lol: :lol: Nee dus, ik de boel meenemen, keurig op maat snijden, nou, dat doe je met piepschuim dus echt niet he, :lol:
Je kunt ze natuurlijk ook in het tuincentrum of bloemenwinkel kopen, let wel op de prijs dan he!!!!!
En dan...cocktailprikkers erin om de stukken aan elkaar te zetten, pipinggel erop en bekleden maar, zo eenvoudig is het:en het is gelukt!!!!!Ik trots, zegt mijn man nuchter:ben je nou blij, na al mijn verrukte kreetjes tijdens het bekleden, ja zeg ik volmondig, heeeeeeeeeeeeel blij. \tja, die mannen en de rest van de taartdummies :lol: snappen het niet, maar jullie wel , toch!!!!!!!!

Jullie moeten nog even geduld hebben voor het resultaat, hij hoeft pas in februari af te zijn dus ik ga rustig aan de gang met de rest maar ik zal em zeker showen!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

2

Re: alternatief dummie

oh......wat een idee...........super en ik ben errug nieuwschierig.......kan je alvast wat "tussenfoto's" maken?

Alles goed???? nee 3 fout

3

Goed idee, maar wel wat kwetsbaar.... Je kunt in die groene zo een deuk duwen of is het door het bekleden steviger geworden? Ik zou dan eerder kiezen voor de variant voor droogbloemen/kunstbloemen, volgens mij meestal grijs en minder makkelijk 'vervormbaar'.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Yvonne, je hebt helemaal gelijk!
De groene is echt om met verse bloemen/groen te werken, dus heb je er zo een deuk in..Maar dat zal je al wel gemerkt hebben, Angel36..?!
En de grijze is echt steviger, die maak je niet zomaar kapot,
even met een mesje in model snijden, en klaar is je dummy!
Ik heb zelf in de bloemisterij gewerkt, en dacht er gelijk aan toen ik in de webshop die dummies zag, maar begreep niet echt wat je er mee kon..
Nou, dat weet ik nu dus! Heel erg leuk, van die 'nep' taarten!

5

Oh wat een goede tip, want dat piepschuim  is echt niet makkelijk!! Maar ja, wel stevig, je duwt er geen deuk in, ben bij dat ik die van mij al een tijdje af heb en ze worden nog vaak gebruikt. Heel trots hoor, als er weer een verjaardag is en 'mijn' taart staat weer klaar!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

En waar bekleed je hem dan mee? Gewoon met fondant? Wat een gaaf idee. Onze taart van psz is nl er aan zijn einde toe. Helaas.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Inderdaad, ik merkte wel tijdens het bekleden dat het kwetsbaar is maar ik moet zeggen dat, nu ik em bekleed heb het steviger is geworden, je duwt er niet zo maar een deuk in, zonder bekleding wel, dan moet je uitkijken. \ik was dus van plan met klei te bekleden,dat blijft jaren goed, maar heb er toch voor gekozen met fondant, best leuk geworden, ik zal morgen wat tussenfotos maken voor je hoor Lune...wordt vervolgd.......

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl