1

Onderwerp: Gelukkig Nieuwjaar!!!

Wat een drukke vakantie geweest zeg ...

Heb voor het kerstfeest een chocoladetaart en een 3D kerstboom gemaakt maar helaas geen foto's daarvan: de kerstboom was voor kerstdag bij mijn schoonmoeder en, je gelooft het nooit, maar voordat de gasten de kans kregen om de taart te 'bewonderen', had ze hem in de keuken al in stukken versneden en zo op de tafel gezet!!! Geen foto's dus, en niemand die hem gezien heeft ... :nooo

Voor de nieuwjaarsreceptie bij mijn schoonfamilie: nieuwjaarstaart dubbel gevuld met champagnebavarois en afgestreken met 4vruchtenconfituur. Alles van fondant.
Ik was zoooo blij dat ik ook het sneeuwpopje eens kon maken! Ben er best wel trots op eigenlijk:

http://i14.tinypic.com/80vqq0o.jpg

Overgrootvader wou iets met marsepein en slagroom, de kindjes trouwens ook, en aangezien die laatste zot zijn van mega mindy ... dubbel gevuld met een laagje chocolade (gesmolten en dan een beetje boter doorgeroer zodat hij niet weer keihard werd), slagroom en abrikozenconfituur:

http://i17.tinypic.com/8fjz5ud.jpg

Met oudejaar kwamen er vrienden eten, ik had mooie lolliekoekjes gebakken in de vorm van een ster, met wit glazuur, zilverpareltjes en in zilverkleur de eerste letter van de naam. Die had ik op de borden gelegd in de servietten. Helaas ook geen duidelijke foto, maar ik post hem lekker toch:

http://i6.tinypic.com/7xmhtgk.jpg

Bedankt voor het kijken!
Ik probeer ook dagelijks naar jullie taarten te kijken, en ik moet zeggen, het niveau blijft stijgen en mijn mond valt meermaals open van verbazing! Er staan echte toppers tussen!

Beste wensen voor 2008 iedereen!

2

Re: Gelukkig Nieuwjaar!!!

Mooie taarten! Wat zijn die sneeuwmannetjes toch leuk he om te maken.
De foto van het koekje is helaas erg onduidelijk, maar het ziet er wel gezellig uit zo in het servet!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

wow wat leuke taarten allemaal zeg! Heel erg mooi gemakt! De koekjes zien er lekker uit!

Groetjes Tweety!

4

Hele leuke taarten allebei! De koekjes zijn ook erug leuk bedacht!

Heel jammer van de taarten voor het kerstfeest. Ik weet precies hoe dat voelt, want ik heb hetzelfde gehad met een taart waar ik 8 uur aan gewerkt heb en die werd zo in de keuken aangesneden en op bordjes gedaan! :nooo niet leuk!! :S

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5

Oh..wat erg, zoveel moeite gedaan en dan wordt de taart zomaar in stukken gesneden. Ik vraag me dan wel af waar het verstand van die mensen zit, sorry hoor maar ik vind dat  dat erg cru :gr:

Prachtige taart trouwens hoor !!

6

oohhh wat erg zo'n schoonmoeder de rest ziet er leuk uit!

7

Het ziet er allemaal hartstikke leuk uit, dus met je kerstboom zal het ook wel goed gezeten hebben, de oplossing voor volgend jaar = mooi versierde petits four. ;)

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

8

Oooh, mijn mond viel ook open toen ik het las van je schoonmoeder... :grr:
Wat erg zeg!! :(
De andere taarten zien er in ieder geval harstikke leuk uit!
En dat van die lollies is ook een erg leuk idee!! :Y

9

Nu ja zeg ...wat een schoonmoeder ,jij alle moeite doen.
Maar ik geloof dat ie ook prachtig was want je andere taarten zijn dat ook allemaal!
Welke slagroom gebruik jij (ik heb het nog niet aangedurfd) want we hebben meestal toch wel andere merken hier. En ging dat goed,is ie stevig?

10

Leuk zo'n schoonmoeder! :nooo  Wat erg zeg, ben je zo druk geweest en dan eigenlijk bijna voor niets. Volgende keer in ieder geval thuis al foto's maken!
Dat je het nog aandurfde om voor oud en nieuw opnieuw een taart voor je schoonfamilie te maken! Gelukkig heb je hier wel een foto van en hij is erg mooi :Y.
Je andere taart is ook erg leuk en klinkt heerlijk :9.
De lollie-koekjes zijn volgens mij ook prachtig, het idee is in ieder geval super :Y!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

11

Doe mij ook zo'n schoonmoeder :nooo
Gelukkig heb je de rest wel vastgelegd en dat ziet er prima uit!!

Je hart fluitsert, luister goed!

12

paloma schreef:

Het ziet er allemaal hartstikke leuk uit, dus met je kerstboom zal het ook wel goed gezeten hebben, de oplossing voor volgend jaar = mooi versierde petits four. ;)

Inderdaad Paloma! Volgende keer krijgt ze gewoon een cupcake op haar bord ...

13

karine schreef:

Nu ja zeg ...wat een schoonmoeder ,jij alle moeite doen.
Maar ik geloof dat ie ook prachtig was want je andere taarten zijn dat ook allemaal!
Welke slagroom gebruik jij (ik heb het nog niet aangedurfd) want we hebben meestal toch wel andere merken hier. En ging dat goed,is ie stevig?

Wel, ik kom ook uit Belgie, dus veronderstel dat we hier wel dezelfde producten hebben: ik gebruik altijd de gastronomische room van campina. Ofwel in kartonnen literdozen, die zijn speciaal om te kloppen, ofwel die busjes van 250 ml, die zijn snel opklopbaar maar kunnen ook in warme gerechten voor binding zorgen.

Maar wat bedoel je precies? Stevig genoeg om als vulling te gebruiken bij die megamindy taart? In dat geval: doen! Een beetje poedersuiker erdoor en aanvullen met een smaakje zoals confituur of vruchtjes.
Ik vind persoonlijk slagroom beter passen als vulling bij biscuit dan banketbakkersroom.

Voor de champagnebavarois heb ik ook de room van campina gebruikt en dat lukt ook altijd. Voor mij geen light producten, hoor!

14

Sigrid schreef:

Leuk zo'n schoonmoeder! :nooo  Wat erg zeg, ben je zo druk geweest en dan eigenlijk bijna voor niets. Volgende keer in ieder geval thuis al foto's maken!
Dat je het nog aandurfde om voor oud en nieuw opnieuw een taart voor je schoonfamilie te maken! Gelukkig heb je hier wel een foto van en hij is erg mooi :Y.
Je andere taart is ook erg leuk en klinkt heerlijk :9.
De lollie-koekjes zijn volgens mij ook prachtig, het idee is in ieder geval super :Y!

Mijn schoonouders zijn gescheiden, het kerstfeest was bij mijn schoonmoeder, het nieuwjaarsfeest bij de familie van mijn schoonvader. Een heel ander soort mensen, met heel veel complimenten en bewondering, hij werd onmiddellijk in het midden van de tafel gezet om langs alle kanten te bekijken.
(hier kennen ze namelijk zulke taarten helemaal niet)
Mijn man's overgrootvader heeft deze week nog 50 euro gegeven aan mijn man voor die taarten, hoewel ik gezegd had dat het mijn bijdrage was in het feest (anderen hebben de broodjes gemaakt, voor de wijn gezorgd, ...) Maar hij wil niet luisteren!

15

Bedankt iedereen voor de reacties! Doet echt deugd om begrip te krijgen van mensen die weten waarover je het hebt!

16 Laatst bewerkt door Do (09-01-2008 13:38)

Een taart moet altijd eerst bewonderd worden...dan smaakt deze des te lekkerder...
en voor die gene die het gemaakt heeft geeft het een fijn gevoel...
Ik heb ze goed bewonderd hi hi hi hi.......

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

17

idiote schoonmoeder heb je maar.
de overigen zijn trouwens prachtig hoor!

greetings, Natas

18

Ooooo... schoonmoeders...!!!!! Pffff... laten we er maar over ophouden... 't is al erg zat!!!

Maar, desalniettemin... heb je er prachtige kunstwerken van gemaakt zeg!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

19

Schoonmoeder... ik ben blij dat ik het getroffen heb met mijn schoonmoeder. Die vind het zonde om een mes in m'n creaties te zetten. Zou ze het liefst tentoonstellen, en bekijkt ze dan ook altijd eerst aan alle kanten, voor dat ze met een zuch toestemming geeft om 'm in stukken te snijden LOL

Jammer dat je schoonmoeder zo gehandeld heeft. Zal een teleurstelling voor jou zijn geweest, en dat is niet leuk, je bent er waarschijnlijk een behoorlijke tijd mee bezig geweest.

Des te leuker dat je andere taart zo spontaan werd ontvangen en tentoon gesteld werd.

Je taarten zien er hartstikke leuk uit, en van wat ik kan zien ook je lolliekoekjes.
Heel mooi gedaan!

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/