1

Onderwerp: kersenmousse

Ik heb een super makkelijk recept: je schept een blikje kersenvlaaivulling door geklopte slagroom, eventueel verstevigen met gelatine. Dus gelatine oplossen in een beetje heet water en dan erdoor heen roeren. Maar als je niet te veel slagroom gebruikt kan het ook zonder gelatine.
En het is zooooooooo lekker!

Re: kersenmousse

Klinkt inderdaad erg lekker! :9

3

kersenvlaaivulling in blik ?, ken ik niet
ik dacht dat deze zelf werd  gemaakt, is daar een recept van?

4

Misschien heeft iemand anders een recept....

De kersenvlaaivulling uit blik is van Jonker Fris, verkrijgbaar in bijna elke supermarkt (bij de bakspullen).

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

5

kent iemand het recept hoe je kersenvlaai vulling maakt?

6

Je kan dit ook de kersenvlaaivulling ook door de mascarpone mengen dan blijft de structuur wat steviger.

Groetjes,
Efje

Groetjes,
Efje

7

niemand die het recept van kersenvlaai vulling heeft?

8

nee dus,lol

9

Waarom ingewikkeld doen als het makkelijk kan......... De blikken zijn erg lekker. Ik zit net te bedenken dat het natuurlijk ook met de aardbeienvlaaivulling uit blik kan. Ik wil namelijk aarbeienmousse maken, maar heb geen zin om met verse aardbeien aan de slag te gaan. Dit is volgens mij een heel goed alternatief. Thanks voor de tip.
Groetjes Natasja

Ik denk dat wanneer je zelf kersenvlaaivulling wilt maken, dat je dan verse kersen moet ontpitten en met geleisuiker moet koken net zo als jam ofzo waarbij je wel zoveel mogelijk de kersen heel houdt. Veel te veel werk dus!

10 Laatst bewerkt door kids4co (12-03-2008 10:21)

Er zijn toch ook kersen in sap?

Misschien de kersen uit laten lekken,
het sap opvangen en aan de kook brengen, dan verstevigen met gelatine,
de kersen erdoor scheppen en klaar....DENK IK!!!
En dan kan je er altijd nog slagroom of mascarpone doordoen, toch?!

k'ga het proberen ook! Heb nog een pot kersen in sap/siroop staan!
Zal het resultaat hier melden..

EDIT: Heb het zaterdag geprobeerd en omdat het een taartje voor mijn kinderen met allergie was, heb ik er wat in gewijzigd:

Kersensap in een steelpannetje laten opwarmen, agar/agar poeder erbij,
(dit ipv gelatine, omdat agar/agar natuurlijk is) en twee minuten laten doorkoken, de kersen erbij en toen het afgekoeld was werd het stijf.
En het kwam overeen met kersenvlaaivulling, vond ik,
denk dat het hetzelfde is als met gelatine (maar gelatine mag niet koken!)

Ik heb er nog sojayoghurt doorgeroerd en kreeg toen een soort van kwarktaartmengsel, en ze hebben er allemaal van gesmuld!!