1 Laatst bewerkt door manika (04-01-2008 17:06)

Onderwerp: Aardverschuiving, geboortetaart en 32 jarige huwelijkstaartje

Hoi,

Ik heb zo :lol: gister avond. Ik zat mijn koelkast even te checken en zag nog een pakje boter en eieren wat opgemaakt moest worden. Dus ik dacht laat ik eens een ronde cake bakken met als vulling botercreme met crandberry compot en daarna over gieten met icing (roze) Nou ja 1 DRAMA ( gelukkig puur uit probersel) de vulling als tussenlaag gedaan en daarna ging ik het overgieten met icing. Nou ja, toen brak de cake doormidden, eigenlijke kleine aardschuiving :lol: Mijn keuken kastjes alles roze...je zag over sporren ;) Nou ja de cake smaakte :9 lekker alleen volgende keer maar geen tussen vulling doen en enkel met icing overheen gieten :thumb:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IYOOEU7M.jpg

Verder nog op een geboortetaartje gemaakt, kindje op 1-1-2008 geboren en op 2-1 mocht het naar huis dus even snel geboortetaartje gemaakt. Vulling : banketbakkersroom.
Taart weg gebracht, was bij mij in de straat. Kindje niet gezien, mocht wel maar ik zei : kom wel andere keer jullie zijn net thuis. Doe ik nooit trouwens hoor bij iemand die gelijk bevallen is. Maar die gene voor de taart was had eigenlijk het besteld bij me. Maar ik was al lang van plan om het als cadeautje te geven. Ik heb haar reactie nog niet gehoord maar der man vond het erg leuk.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJEBXAID.jpg

De 32 jarige huwelijkstaartje, simpel gehouden, moest nog even op 27-12-2007 gemaakt worden voor iemand. Ik heb als onderste vulling chocolade mousse en daarna nog een laag chocolade botercreme van de webshopmix gemaakt. Erg jammie :9 De taart het overigens wel wat vlekjes, de bloemen waren beetje verschoven  :grr:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZLINONKP.jpg

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Aardverschuiving, geboortetaart en 32 jarige huwelijkstaartje

Wauw ik zie hier een waar roze kunstwerk, hahahaahhah! Je ou er nog best wat leuks van kumme maken denk ik: eeen canyo met een stroompje water. Een kloof?
Nou ja je hebt in ieder geval iets te doen om overal dat roze af te poetsen ;)

Vind je geboortetaartje een schatje. Helaas kan ik je 32 huwelijks taartje nog niet zien. Even img ervoor zetten!

3

Haha de aardverschuiving is geweldig!! Een prachtige taart hoor! Het geboortetaartje is super geworden, en ik ben benieuwd naar je 3e taart want die zie ik niet!

4

Oeps !!!!!! Per ongeluk gewist het woordje : img :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Een geexplodeerde roze koek! :lol: Het ziet er heftig uit maar klinkt idd erg lekker!

Je geboortetaart is een snoepje!

En wat ziet je huwelijkstaartje er heerlijk. tipje voor het verschuiven: laat je ganache goed koud worden voordat je je versiering erop legt. Dus toch weer de koelkast in ;)

6

HAHAHA, die aardverschuiving is wel leuk voor als iemand nog een keer een vulkaan ofzo moet maken!! :Y
Je geboortetaartje en je huwelijkstaart vind ik erg mooi!!

Je hart fluitsert, luister goed!

7

:lol: Wat een roze zooi! :lol: Het ziet er inderdaad heftig uit, wel alles weer goed schoon gekregen? je andere taarten zijn leuk geworden hoor!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

8 Laatst bewerkt door manika (04-01-2008 19:03)

Nathalie schreef:

Een geexplodeerde roze koek! :lol: Het ziet er heftig uit maar klinkt idd erg lekker!

Je geboortetaart is een snoepje!

En wat ziet je huwelijkstaartje er heerlijk. tipje voor het verschuiven: laat je ganache goed koud worden voordat je je versiering erop legt. Dus toch weer de koelkast in ;)

Dankje wel Nathalie, niet eens over nagedacht :o Dom. Eigenlijk erg logisch :lol: Ga de volgende x zeker doen, want het viel me erg op bij de laatst 3 x van de chocoladetaarten dat dit gebeurde. Zeg geef je soms nog eens workshops met chocoladetaarten ??? Volgens mij kan ik veel leren van je ;)

Marije schreef:

Wat een roze zooi!  Het ziet er inderdaad heftig uit, wel alles weer goed schoon gekregen? je andere taarten zijn leuk geworden hoor

Roze is zeker heftig...heb je nooit mijn huis gezien ? Ik heb allemaal spulletjes met felle kleuren, dus kussentjes enz. :lol: Dus dat roze past erg bij me ;) Eigenlijk :thunk: Ik had eigenlijk oranje/rood moet doen had je lava :lol: Maar de zoooi is opgeruimd....ik kom nu geen restjes meer tegen :lol:

PS. Marianne, zie je dat het me nu lukt met citeren :D goede uitleg van je :thumb:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

Kloddertje roze hier, en een kloddertje roze daar :lol: :D !
"Gelukkkig" zijn de andere 2 taartjes wel super gelukt, dus je hoeft niet bang te zijn dat je het niet meer kan...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

ooo erg roze! jammer dat de cake doormidden brak. De andere 2 taarten vindt ik heel erg leuk gemaakt. Geboorte taartje is mijn favourite!

Groetjes Tweety!

11

oh dus jij bent lekker aan het poetsen geweest dan! wel grappig zo, zo'n gebroken icingtaartje. Die was wel mierzoet zeker!!  De andere zijn heel mooi. De ganache is heel mooi, jammer van de bloemetjes ja, maar alstie maar lekker is, toch?!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

12

ja, het minste wat je ervan kan zeggen is dat-ie roze is... :D
hij zal wel heel lekker geweest zijn

schattig geboortetaartje!

13

Je muisjestaart is helemaal mijn favoriet!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

14

wat een heerlijke aardverschuiving zeg:9
Je taart met je muisjes vind ik super

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

15

Dat was vast een mierzoete taart, die aardverschuiving. Ik kan me het al helemaal voorstellen, jij stampvoetend in de keuken toen de taart brak :lol:

De geboortetaart en ganache taart zijn ook leuk geworden!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

16

Mooi taarten zeg !!! En die roze ontploffing !!! jeetej mina wat een zooi joh, hahahaha
dat heb ik eens gehad met een chocokapsel wat nog niet gaar was......

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

17

Hahahahahaha! Niks aardverschuiving! Gewoon al in stukken gesneden... waarbij het groooootste stuk natuuuurlijk voor MIJ is... ;) Want smaken zal ie best!!! :Y

Je geboortetaart voor Levi en de ganache-bloemen taart zien er ook geweldig en overheerlijk uit!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl