zwanenprinses schreef:Hoi allemaal
ik wil toverstafkoekjes maken voor de verjaardag van m'n dochter en na het lezen van alle tips denk ik dat jullie me vast kunnen helpen.
* Hoe dik moet ik het deeg laten met uitrollen?
* HOE LANG EN HOE HEET IN DE OVEN? Met dikke koekjes moet het vast langer en minder heet, toch?
* Waar kan ik ze het beste mee decoreren, mijn dochter houdt erg van marsepein, maar de andere peuters vast niet.
* Heb houten koeklolliestokjes besteld, kan ik deze het beste meebakken, of niet?
* Welk koekjesdeeg recept kan ik het beste gebruiken?
Hoop dat jullie me kunnen helpen, heb wel al veel taarten gemaakt, en ook wel gewone koekjes gebakken, maar dit nog nooit gedaan.
Groetjes Annemiek
hoi Annemiek, ik ga even op jouw vragen antwoorden :
het deeg best een half uur in de koelkast laten liggen voordat je begint, uitrollen met bloem. goed dik laten, minstens een halve centimeter.
op een bakplaat in de oven, en blijven kijken, van het moment dat de randen bruiner worden, het midden van de koek is dus lichter, er uit nemen, want ze worden nog iets donkerder als ze uit de oven zijn. Ook niet te licht laten want dan zijn ze te wak.
als je ze dan uit de oven neemt, onmiddellijk de stok er in schuiven, heel voorzichtig of ze breken. De stok wordt dus niet meegebakken.(weet niet of het kan, ze meebakken)
ik zou ze niet met marsepein doen, vinden veel kindjes niet lekker, ik versier ze altijd met icing.
ik gebruik het peggy porschen recept maar met een beetje vanille essence er aan toegevoegd.
veel succes ermee!
website :
www.detaartenfee.behet boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010