Onderwerp: Ajax met strik
Hoi allemaal,
Vandaag van mij nog een paar taartjes zo op de valreep naar het nieuwe jaar. Mijn neefje is jarig vandaag en mijn schoonzus had gevraagd of ik een taartje wilde maken voor zijn verjaardag. Dan wel een van Ajax.
Tja ik heb op het forum genoeg voorbeelden gezien dus dat moest wel lukken. 
Toen ik klaar was kwam ik er achter dat de onderplaat waar ik de taart op had gemaakt op zijn kop zat.
Gelukkig had de jarige dit niet door.
Deze uitvoering hadden ze dus niet verwacht. "Ik dacht rood met wit en de tekst Ajax" zei mijn schoonzus, "dit is veel mooier". En toen mijn neefje de taart zag en de kaarsjes had uitgeblazen kreeg ik een dikke knuffel van hem. Een mooier compliment kan je niet krijgen toch!
Ook voor zijn zus (7 jan pas jarig maar dat werd nu ook gelijk gevierd) een taartje gemaakt omdat ik graag wilde proberen een strik te maken. Natuurlijk te laat begonnen en de icing was niet de goede kleur (paars ipv oudroze) dus het geheel was wat wankel. Toch vond ik hem voor een eerste strik wel goed gelukt.
Allemaal een goede jaarwisseling en veel geluk wijsheid gezondheid en bak plezier in 2008!!
Groeten Edith
Oja voor de vullingen bijna vergeten:
Ajax: aardbeienmousse van Koenie (uit de vriezer ging prima) en aardbeienjam
Strik: mascarpone met aardbeienjam en een laag aardbeienjam + omdat hij zo hoog was nog een klein laagje mascarpone met jam.