1 Laatst bewerkt door Heaven (29-12-2007 19:50)

Onderwerp: vraagje slagroomtaart (spoed)

ik ben bezig met mijn eerste slagroomtaartje, maar ik vind de slagroom niet erg zoet, een beetje flauw zelfs, kan ik gewoon meer poedersuiker erdoorheen doen of niet.
En kan ik een slagroomtaart gewoon insmeren (geheel) met botercreme en dan de bovenkant decoreren met slagroom of moet ik het ook insmeren met slagroom.
En ik wil 'm ook voor 1 laagje vullen met botercreme.

Wat tips van jullie graag

2

Re: vraagje slagroomtaart (spoed)

Ik ben zelf van de zoete slagroom en gooi zo'n 70 gr basterdsuiker en een zakje vanillesuiker door de slagroom
Ik denk dat je het er gewoon doorheen kunt spatelen (zou niet meer kloppen want dan krijg je zoete boter) zoals ik altijd mijn kapotgehamerde bokkepootjes erdoor heen spatel.
Ik weet niet of je de bovenkant nog in hoeft te smeren met botercreme, dat is volgens mij om marsepein te laten plakken en om oneffenheden weg te werken, maar als je met slagroom spuit hoeft het volgens mij niet.
en doe je de zijkanten wel met marsepein of alleen botercreme? want misschien kan je je taart voordat je de bovenkant gaat spuiten nog door iets heen rollen, biscuitkruimels, hagelslag, nogatine als je de zijkanten hebt ingesmeerd, ik doe maar een suggestie hoor

Alles goed???? nee 3 fout

3

Ik maak slagroom altijd met 1 zakje vanillesuiker en nog wat theelepeltjes gewone kristalsuiker, dat wordt er lekker.
Waarom de buitenkant met botercreme? Kan ook met slagroom hoor, als je de bovenkant wilt decoreren met toefjes slagroom zou ik voor het mooie eerst met een dun laagje slagroom insmeren zodat je geen kapsel meer ziet.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

oh ja, probeer het anders met een klein beetje slagroom eerst een beetje extra suiker, zodat je niet je hele kom misschien verpest

Alles goed???? nee 3 fout

5

perfect dames, bedankt voor de tips

ik ga snel weer aan de slag