Onderwerp: afvlakken bovenkant taart
Hallo mensen,
Ik ben Marianne en ben 38 jaar en kom uit Friesland. Sinds ik enige weken geleden beloofd heb om niet alleen heerlijke hapjes maar ook mooie kersttaart op tafel te zetten 1e kerstdag met 17 vrienden bij ons thuis ben ik niet meer van deze site af te slaan. Ik ben een echte kookgek en het was een kwestie van tijd voor ik zelf mijn energie in zo'n heerlijke traktatie zou steken. De tijd is dus nu gekomen.
Ik had niet in de gaten dat dit allemaal mogelijk is!!! En heb ook spullen besteld uit de webshop.
Vandaag mijn eerste taart gebakken, omdat ik heb gelezen dat het beter is om de taart even te laten berusten voor je hem opmaakt.
Hij is niet 100% uit de oven gekomen, maar is wel gaar. Ik heb hem al door midden gesneden om te kijken (en stiekem te proeven). De bovenkant van de taart is beetje ribbelig en zit een deuk in maar volgens mij is dat wel op te lossen met het opmaken. (ik had de taart in de oven moeten laten staan af te koelen?).
Kan ik de botercreme mix uit de webshop gebruiken voor het afvlakken? Gat vullen met de botercreme? De ribbels er een beetje af snijden........
En kan ik daarna de fondant (noemden wij dat niet altijd glazuur?) over de hele taart doen? En kan ik die botercreme ook als vulling gebruiken? Ben eigenlijk ook van plan een aardbeien vulling van saroma pudding te gebruiken. En is het dan ook mogelijk om er een stapeltaart van te maken? Zakt ie dan niet in?
Zou leuk zijn als jullie me uit brand kunnen helpen zo vlak voor de kerst, de tijd begint n.l. een beetje te knijpen en zou zo graag een plaatje op tafel willen zetten. En daarna zou ik ook hooked zijn...
Ik wens jullie bij deze......hiele noflike krystdagen
Marianne
https://www.facebook.com/mariannesgebaksels