1

Onderwerp: Meerdere vragen

Hallo mede taartbakkers,

Ik heb een (hoop ik) simpele vraag, marsepein is van zichzelf vaak een beetje gelig, hoe krijgen jullie het soms zo wit? Of moet ik dan marshmellow fondant gebruiken?

En is de marshmallow fondant tijdens het eten ook heel plakkerig, zeg zo plakkerig dat mensen met een kunstgebit het kunstgebit er nooit meer uit krijgen?

Groetjes en alvast bedankt,

Mathijs

2

Re: Meerdere vragen

Marsepein kan je wit maken door er witte kleurstof aan toe te voegen. Echt spierwit zoals fondant wordt het niet maar je komt aardig in de buurt. Als je fondant (of marsmallowfondant) gebruikt kan je wel spierwit krijgen.

Marsmallowfondant is niet heel plakkerig. Zeker niet als het in een dunne laag over een taart zit.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Oke bedankt voor de reactie! Is er een winkelketen waar ik die witte kleurstof kan krijgen? Ik vrees dat als ik het op de site bestel het zaterdag niet in huis heb... ohwja sorry dat deze vraag ik de verkeerde categorie staat....

4

Ligt er een beetje aan waar je woont of er winkels in de buurt zijn die kleurstoffen verkopen. Er zijn er wel 'n aantal door het land. Maar dan nog lijkt het met verstandig die winkels eerst te bellen of ze het op voorraad hebt, voordat je voor niets gaat. Als je in de omgeving van Eindhoven woont, kan ik je wel 'n paar adressen geven waar je zou kunnen proberen.

5

alles is afhankelijk van in welke regio ben je woonachtig bent, in amersfoort hilversum amsterdam en rotterdam is het geen probleem. maar ja zal je zien dat je ergens in stadskanaal woont ofzo hahaha
groet corinne

Groet Corinne

6

Ik woon in de regio twente :p gaat lastig worden vrees ik... zou het winkeltje in borne kunne proberen natuurlijk...