1 Laatst bewerkt door Annemieke (19-12-2007 10:39)

Onderwerp: Sweet Sixteen (ik bedoel ook echt witte chocolade zoet) schoen

Mijn nichtje bereikte eindelijk de rijpe leeftijd van 16 jaar. Wij mochten wel komen, maar moesten wel voor half 7 weer vertrokken zijn, want dan kwamen haar vrienden. Stel je voor dat die je familie zien! De gevolgen zouden niet te overzien zijn. Enfin, braaf op tijd weggegaan.
Ik had de taart willen maken van witte chocolade fondant, maar kreeg dit niet voor elkaar. Geprobeerd de schoen hiervan te maken, maar het fondant en ik kregen ernstig ruzie. Het smaakt geweldig, maar ik heb het ermee werken zeker niet onder de knie.
De zijkant van de taart is gemaakt met een "transfersheet" Hier zit een print op, je giet er witte chocolade overheen en plakt het op de zijkant van de taart. Dit is het niet al te beste resultaat, maar het was ook maar een kwestie van proberen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GAFVBVJG.jpg

De vulling was witte chocoladepaste, witte ganache en afgesmeerd met vanillecreme.
De taart was wel errrrrrrrrrrug lekker!!

groeten Annemieke
Cake It

Re: Sweet Sixteen (ik bedoel ook echt witte chocolade zoet) schoen

oh, wat vind ik hem super!

3

Wat mooi!

4

Hoe heb je inhemelsnaam die schoen zo prachtig gemaakt! Ziet er uit alsof je zo kan weglopen ermee :D PRACHTIG!

5

nou ik vind hem ook prachtig geworden......ik heb me er nog niet aan durven wagen...en ja meisjes van 16.....hahahahahahahaha

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

6

Ik vind het erg knap! Maar waar kun je zo'n transfersheet krijgen?

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

7

Niet het allerbeste resultaat :rolleyes: ?????? Ik vind hem fantastisch!! Die print is ook helemaal te gek en als ik zie wat erin zit qua vulling zouden die vrienden van je nichtje willen dat je de heeeeele avond gebleven was om nog meer van dat lekkers te bakken volgens mij!!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

8

super gedaan die schoen!!! en die zijkant is wel mooi hoor, wat een leuke techniek lijkt me dat!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

9

Ziet er prachtig uit!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

10

Hij is helemaal te gek hoor! Dit is een supermooie taart. Ben erg benieuwd hoe je de schoen hebt gemaakt. Mag ik zo brutaal zijn............. howto????

11

En wedden dat ze later zei:
Ja, jammer he, die gave tante die mijn waanzinnige taart heeft gemaakt kon helaas niet blijven en is al naar huis.....
Hij is schitterend!!! En ook ik ben benieuwd waar je die sheet kan kopen....

12

hoe maak je zo'n geweldige schoen.

en wat een super taart en wat een super tante ben je. :)

ik durf te wedden dat haar vriendinnen ook zo'n taart willen :)

groetjes marlies

13

Wauwww echt mooi gemaakt!!!
Hihihi...en met zo'n mooie taart mocht je niet langer blijven??? Echt ik vind geweldig knap gedaan!!!

Groetjes van Jette

14

Wow echt schitterend! Die schoen past mij wel :D Heel knap gedaan hoor!

Groetjes Tweety!

15 Laatst bewerkt door Annemieke (19-12-2007 10:41)

Marije en Debby,
De sheets heb ik meegenomen uit Birmingham, maar de webshop verkoopt sinds kort ook sheets. Er zijn alleen zoveel verschillende motieven, dat Inge ze niet allemaal in de webshop heeft, maar wellicht kan ze die wel voor je bestellen.

Babs, Het schoentje is gemaakt van een chocolademal, dus op zich niet moeilijk. Ik had de schoen eerst van witte chocolade gemaakt en dan verder afgemaakt met witte chocolade fondant. Dat laatste had ik beter niet kunnen doen, maar dat weet je pas achteraf.

groeten Annemieke
Cake It

16

:) Wat een geweldige mal moet dat dan zijn!

17 Laatst bewerkt door Sanja (17-12-2007 13:57)

Oh wat een mooie schoen... ben helemaal verliefd... jeetje wat een mooie mal is dat. Ik heb het echt nog nooit gezien . Heb je dat ook van Engeland meegenomen of kunnen we ook ergens hier dat mal kopen??

18

Wauw, hele gave taart! Dit is er eentje om te onthouden

19

Sanja, de mal komt wel uit Engeland. Ik heb deze besteld bij de Home Chocolate Fatory.
www.homechocolatefactory.com/
Het werkt ook met modeling paste, maar dan moet je wel voldoende tijd nemen om het te laten drogen.
De mal bestaat uit 2 delen, die je later tegen elkaar aan 'plakt'.

groeten Annemieke
Cake It

20

Wat een moeilijk project. Heel knap gedaan. Wat vond je nichtje ervan?

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

21

Jeetje zeg.... wat een HIPPE taart !!!! Geweldig die print aan de zijkant, en zo'n gave schoen er op!! Wat zal ze trots geweest zijn zeg, is ze gelijk helemaal de blits bij haar vriendinnen :) Dus je had best nog effe kunnen blijven hoor.. had je er nog 10 opdrachten bij gehad :lol:

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

22

Helaas heb ik mijn nichtje niet meer gesproken. Haar verjaardag eindigde namelijk in een drama (dronken jongens die gingen vechten :-( ).
dus over de taart werd even niet meer gesproken, maar ik weet dat ze deze helemaal geweldig vond en om haar verdriet een beetjes te sussen heeft ze de schoen achter elkaar opgegeten. Tja, toch nog ergens goed voor al die chocolade.

groeten Annemieke
Cake It

23

Jeeeeeemig.... ik lees altijd eerst het verhaal bij de taart en dan nog eens alle reacties voordat ik zelf reageer. Omdat ik niet hetzelfde wil schrijven als een voorgangster dan al gedaan heeft (lukt niet altijd, het is bij mij ook vaak "oh" en "ah") maar nu ik jouw laatste reactie zie... pffff... bah, zo'n leuke verjaardag die dan, door die stomme drank, zo moet eindigen... bleeeeeh!

Nou, aan de taart heeft het in ieder geval niet gelegen... wat is die gaaf! Ik heb van de week ook een schoen met daaronder een schoenendoos gemaakt. Vind hem niet helemaal "je van het" dus twijfel of ik hem op het forum ga zetten, maar wat een project he... men o men... En toen ie af was heb ik 'm met m'n domme hoofd in de koelkast gezet... hoor ik de volgende dag mijn jongste roepen: "mam, je mooie schoen is een slipper geworden!"... :S Was ie helemaal inelkaar gezakt...

Met jouw mooie schoen gelukkig niet gebeurd!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

24

Mooie taart zeg! helemaal geweldig
Jammer dat haar verjaardag zo moest eindigen

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

25

Wat jammer van de verjaardag van je nichtje dat haar dag zo moest eindigen. En dan nog wel met een goed begin met zo'n taart!
Maar eh, nou staat er weer wat op mijn verlanglijstje; die mal van die schoen. Want was is die leuk! Kun je witte chocola ook gewoon kleuren zodat je misschien ook roze schoenen kunt maken ofzo? Weet je dat misschien?
Anyway, ik vind 'm heel mooi en sjiek!