1

Onderwerp: Icing "probleempje"

Zojuist eindelijk eens met icing trachten te spuiten, had wat dingetjes die ik uit wilde proberen en heb een dummie taart bekleed met fondant om eens lekker te testen met versieren met icing.

Nu heb ik een vraag, moet je erg snel werken, heb ik te warme handen of hoe komt het dat de icing goed is als ik begin maar al heel snel te dun wordt ?? Is hier nog wat aan te doen ?

Vond het erg moeilijk om zonder bibberen te spuiten, de strikjes zijn dan ook echt gebibberd ! De bloemen boven op moesten kersterren worden (bloemen) maar dat viel nog niet mee :)

Alle tips zijn welkom !! Hier komt tie .....

http://farm3.static.flickr.com/2283/2091265217_009a0a289e.jpg

2

Re: Icing "probleempje"

Ja, de icing wordt wel wat vloeibaarder als je het lang in warme handen vast houdt..dat is mij ook wel eens opgevallen.
Maar op zich moet dat niet meteen tot problemen leiden.

Ik denk dat je de RI toch te dun hebt gemaakt voor het spuiten van bloemen moet je echt hele stevige RI maken (zo stevig dat je blij ben dat het iets makkelijker gaat door warme handen op den duur) voor lijntjes (cornelli)mag ie ietsje minder stevig zijn en voor brush embroidery weer iets minder stevig anders rolt het lijntje weg bij het brushen.

3

Bedankt Nicole, had echt het idee dat het stevig genoeg was, de lepel bleef er in staan :)
Volgende keer nog steviger doen, kun je achteraf nog iets doen om het steviger te maken (iets toevoegen ofzo ?)

4 Laatst bewerkt door mascha (07-12-2007 11:15)

Als je die lepel die er toch al instaat ;) omhoog trekt moet je pieken krijgen waar het uiteindje nog n

Mijn website: Presentaart

5

Ziet er wel goed uit hoor!
Ik heb ook mix gekocht en zal het weekend ook eens iets gaan proberen...
Nu las ik dat je bijv. van die mooie vlinders kan maken en dan bewaren omdat het hard word. Een randje moet je natuurlijk op de taart zelf spuiten maar ik zat me af te vragen of je bijv. bloemetjes dan ook van te voren kunt spuiten en hard laten worden en dan later op een taart ofzo kunt leggen? Dan kunnen ook de goed gelukte erop en kan de rest weg =D .
En hoe lang (en hoe) kun je het dan bewaren?

6

Ja hoor, cassie, die kun je prima vooraf maken en bewaren en dat bewaren kan heeeeeel lang, denk maar aan de suikerbloemetjes die je in de supermarkt koopt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Hoi Tinie,
Om icing steviger te maken kan je er nog wat poedersuiker door roeren.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Ga het gewoon nog eens proberen, wil eigenlijk niet eerst alles vooraf spuiten en laten drogen maar rechtstreeks op de taart spuiten, maar als dat niet lukt zal ik wel moeten :)
Bedankt

9

Marianne schreef:

Ja hoor, cassie, die kun je prima vooraf maken en bewaren en dat bewaren kan heeeeeel lang, denk maar aan de suikerbloemetjes die je in de supermarkt koopt.

Mooi!! Als ik die dingetjes in de winkel zie ga ik er eigenlijk altijd al snel vanuit dat daar vast vanalles in zit om het langer houdbaar te houden, maar ik begrijp dat het dus wel vergelijkbaar is.
gelukkig!! Ik durf het nog niet echt aan om gelijk op de taart te spuiten.... komt nog wel!

10

Wie weet trouwens hoe je vlindertjes moet spuiten? Lijkt me erg leuk!

11

Hoi hoi,

Ik heb namelijk een ander probleem met RI en crisco voor een zachte decoratie. Na het spuiten zakt alles weg en wordt een suiker badje.
Volgens de beschrijving op de pak heb ik precies uitgevoerd, op de minuten na en ml. water.
Op een pak van 500gr. heb ik 1 eetlepel crisco gebruikt.
Ik had begrepen dat de crisco op het laatst toegevoegd moet worden.
Daarna heb ik met glyserine geprobeerd, een paar druppels werd er gezegd.
Helaas lukt het niet en heb al 3 kg. RI moeten weggooien.

Wie o wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt.

12

Ik heb laatst ook geprobeerd een roos te spuiten met royal icing, en bij mij zakte het ook allemaal weg :( Ik heb ook alles gedaan zoals het op het pak stond. Toen deed ik er wat poedersuiker bij, maar toen kon ik er niet meer mee spuiten, de nattigheid ging gewoon door de zak heen en er bleef een klont (redelijk) harde icing over...

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!