1

Onderwerp: notennoga

Ik heb aardig wat recepten waarvoor ik notennoga moet smelten. Ik heb werkelijk geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen! Enig idee?

2

Re: notennoga

Ehm... noga met noten erin? Weet niet zeker hoor, maar bij de snoepafdeling van de meeste supermarkten hebben ze dat wel, dacht ik. Je hebt wel verschil tussen zachte nog en harde noga...

Heb het alleen nog nooit in een recept gezien... geef anders eens een voorbeeld hoe het na het smelten gebruikt wordt??

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3

Mijn collega dacht dat het wel eens om chocolade met praline kon gaan, zoals bijv. bonbonbloc. Ik ga het gewoon eens proberen.

4

Kom zojuist uit Duitsland terug en daar ligt het gewoon in de schappen.....

5

Ik heb het in Nederland wel eens gekocht bij de reformwinkel....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Maar wat is het nou? Harde caramel met noten erin?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7 Laatst bewerkt door José (16-12-2007 19:51)

Het zijn blokjes noga met noten erin. Ze verkopen het hier gewoon in de supermarkt. Volgens mij ook bij de lidl.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

Het zit in kuipjes! ik heb nog geen kuipje opengemaakt, maar het lijkt op een soort chocopasta die je zowel kunt 'raspen' als kunt smelten

9

EllyD schreef:

Het zit in kuipjes! ik heb nog geen kuipje opengemaakt, maar het lijkt op een soort chocopasta die je zowel kunt 'raspen' als kunt smelten

Dit is idd zo ongeveer hoe de notennoga die ik gekocht had eruit zag. Maar de mijne zat in een pot. Ik denk dat Carin 'gewone' noga met noten erin bedoelt, dat kun je idd in elke supermarkt kopen. Maar notennoga is een soort pralin

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!