1 Laatst bewerkt door Carin (11-12-2007 21:50)

Onderwerp: Strik 2

Over mijn eerste strik vorige week was ik zeer ontevreden. Dus meer dan voldoende reden om een nieuwe te maken. En deze ziet er een stuk beter uit. Maar nog niet goed genoeg.

De groene randjes moesten eigenlijk blauw zijn. Dat ik de randjes in dezelfde kleur als de lussen wilde doen deze keer, dat was ik even vergeten en daar kwam ik achter toen ik al 4 groene randjes op had geplakt. Die zaten helaas al muurvast. Dus werd het een strik met groene randjes.

Het groen waarmee de taart bekleed is (en de randjes mee zijn gemaakt) zijn 7 verschillende restjes groen, geel en oranje. Daar kwam deze kleur uit. Op zich heel mooi vond ik zelf.
Maar het was marsepein van verschillende pakken, en fondant van verschillende merken. En dat ging niet echt samen. Het scheurde aan alle kanten, er zat zelfs zomaar ineens een gat in! Ik heb het met poedersuiker weggepoetst en dat ging redelijk goed. Het werd er in ieder geval beter van en niet slechter.

Gevuld met: 3 lagen restjes :)
chocoladeletter-ganache gemengd met bokkepootjescreme. Bleek errug lekker te zijn!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JJ8MUFC7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7X66LWX.jpg

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Re: Strik 2

Ik zie er niets van dat je allerlei restjes hebt gebruikt!!! 't Ziet er goed uit!!

3

Een prachtige strik op een mooie kleur taart! Super!

4

Superrrrrrr wat een mooie strik!! Leuke kleuren combi!!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

5

Wat een prachtig gelukte strik! Ik vind het groene randje juist erg leuk :Y. Mooie kleur ook dat restjes-groen!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

6

Hoe krijg je die sliertjes zo mooi, die groene dan?

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

7

Mooie strik, goede kleurencombi...

Was dit nu ook een bestelling, of heb je van blijdschap dat je oven het weer doet een extra taartje gemaakt?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

taartdoos schreef:

Hoe krijg je die sliertjes zo mooi, die groene dan?

Die randjes maak ik (of liever gezegd die heb ik mijn man laten maken ;) ) met de kleispuit van Pippoos

Groetjes, Carin

9

Echt erg mooi, de kleuren, de strik, de taart!
Ik doe het je niet na hoor. Hoe maak je die krulletjes tussen je lussen?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

10

Jozien schreef:

Mooie strik, goede kleurencombi...

Was dit nu ook een bestelling, of heb je van blijdschap dat je oven het weer doet een extra taartje gemaakt?

Groetjes, Jozien.

Deze heb ik kado gegeven aan een jarig familielid. Want tsja... als iemand jarig is en ik weet geen kadootje... dan krijgen ze een taartje :D

De blijdschap over dat de oven het weer doet heeft zich inmiddels ge-uit in 3 kapsels voor zaterdag, want dan vieren we mijn jongste zoon zijn 1e verjaardag!

Groetjes, Carin

11

Wow deze strik mag echt wel gezien worden! Erg mooie kleurencombi ook! En ik vind dat randje om je strik juist erg verassend....maarree hoe maken jullie die krulletjes dan..oke kleispistool/sugargun, maar dan...waar laat je die op drogen?

12 Laatst bewerkt door Babs (12-12-2007 08:57)

Meid wat cool van al die restjes zeg! De strik is toch geweldig! Doe het je niet na hoor!

13

Mooie 'restjes'-taart hoor, daar is helemaal niets van te zeggen! Je strik is ook prachtig, ik vind 'm eigenlijk juist wel leuk zo met dat groen er nog aan, zou 'ie anders niet wat saai worden?

14

Waar restjes al niet goed voor zijn! :)
De taart ziet er geweldig uit. En je strik is hartstikke mooi joh! :Y

15

Weer een mooie strik. Ik zit al te wippen op mijn stoel om ook een keer zo'n pronkstuk te maken. Eerst nog even achter tylose aan. GAAF!!! en inspirerend

16

wow wat een mooi strik zeg! Heel goed gemaakt!

Groetjes Tweety!

17

Superstrik,mooie kleurencombi!!

Groetjes,Monique63

Carpe Diem !

18

prachtig, mooie kleuren. Zo zie je maar dat je restjes ook goed kan gebruiken.

groetjes sandra
www.sandrastaarten.nl

19

Hele mooie strik en prachtige kleurencombi!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

20

Heel mooi gemaakt. Leuke kleuren combinatie.Erg mooie strik en lekkere vullingen !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

21

Een super mooie restjestaart.
leuke kleuren en een prima strik. knap hoor

gr agnes

22

Prachtig!!!

"Chocoladeletter ganache"... hahahaha.. 't moet niet gekker worden! ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

23

Ja een mens moet wat... wij hebben 9 chcoladeletters gekregen van de diverse sinteroma's enzo :D

Groetjes, Carin