Onderwerp: Strik 2
Over mijn eerste strik vorige week was ik zeer ontevreden. Dus meer dan voldoende reden om een nieuwe te maken. En deze ziet er een stuk beter uit. Maar nog niet goed genoeg.
De groene randjes moesten eigenlijk blauw zijn. Dat ik de randjes in dezelfde kleur als de lussen wilde doen deze keer, dat was ik even vergeten en daar kwam ik achter toen ik al 4 groene randjes op had geplakt. Die zaten helaas al muurvast. Dus werd het een strik met groene randjes.
Het groen waarmee de taart bekleed is (en de randjes mee zijn gemaakt) zijn 7 verschillende restjes groen, geel en oranje. Daar kwam deze kleur uit. Op zich heel mooi vond ik zelf.
Maar het was marsepein van verschillende pakken, en fondant van verschillende merken. En dat ging niet echt samen. Het scheurde aan alle kanten, er zat zelfs zomaar ineens een gat in! Ik heb het met poedersuiker weggepoetst en dat ging redelijk goed. Het werd er in ieder geval beter van en niet slechter.
Gevuld met: 3 lagen restjes
chocoladeletter-ganache gemengd met bokkepootjescreme. Bleek errug lekker te zijn!
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep