1

Onderwerp: Kerstcakejes

Na het optuigen van de kerstboom was ik helemaal in de kerststemming en heb ik deze cupcakes gemaakt. Het zijn m'n eerste cupcakes. En die sneeuwstekers vind ik echt helemaal geweldig. M'n vriend vond het zonde om op te eten..., maar wel errug lekker.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODRLTBWX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZ6GVQ8Q.jpg

2

Re: Kerstcakejes

OOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWW! Jij hebt gewoon een heleboel van die vlokken. Ik heb vanmiddag met pijn en moeite 2 van die dingen heel uit mijn plunger gekregen. Ik doe iets verkeerd, maar wat! Moet er wel genoeg tylose door doen, heb ik gemerkt. Maar  toch, het wilde niet lukken, bleef overal aan plakken, scheurde met eraf halen, enz.

Dus deze vind ik super mooi en ik ben jaloers ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

misschien je plunger beetje invetten? heb gister ontdekt dat het bij de lettertapits ook beter werkt (op de manier van tartacadabra)

Alles goed???? nee 3 fout

4

Pooh schreef:

OOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWW! Jij hebt gewoon een heleboel van die vlokken. Ik heb vanmiddag met pijn en moeite 2 van die dingen heel uit mijn plunger gekregen. Ik doe iets verkeerd, maar wat! Moet er wel genoeg tylose door doen, heb ik gemerkt. Maar  toch, het wilde niet lukken, bleef overal aan plakken, scheurde met eraf halen, enz.

Dus deze vind ik super mooi en ik ben jaloers ;)

Zelf heb ik gewoon fondant gebruikt. Ik heb geen tylose toegevoegd. De plunger vond ik perfect werken! Had nog nooit zo'n soort uitsteker gebruikt, maar bij mij werkt het ideaal! Plunger op de fondant drukker. Daarna met je vinger er even overheen strijken, boven bordje houden en uitdrukken. Ik heb de vlokken wel eerst een beetje laten drogen voordat ik ze op de cakejes heb gedaan. Wie weet heb je wat aan m'n tips.

5

Ik ind de cakejes enig!

Enne... ik moest ook even wennen aan die plungers (ik heb ze ook! YES!!!). Maar ik heb na een hoop gevloek exact hetzelfde als Lidwien gedaan en toen ging het prima!!!
Alleen heb ik ze wel meteen op de taart gelegd (dat was meer i.v.m. tijdnood :lol: )

6

Echt geweldige cupcakes. Heel mooi gemaakt!

Groetjes Tweety!

7

Ze zijn heel leuk Lidwien!

@Yvette: ik denk dat je te hard drukt op plunger. Het werkt als volgt: rol fondant of marsepein uit op een met poedersuiker (suikerbakkerspoeder) bestoven stukje aanrecht of werkblad. Druk eerst de uitsteker erin ZONDER op de plunger te drukken. Haal de steker heen en weer over het werkblad zodat het goed los is van de bodem. Nu doe ik zelf altijd op een foam pad de steker indrukken, maar het kan ook wel op het werkblad, als je maar zorgt dat er een klein beetje poedersuiker op ligt. Dus even indrukken, wel stevig maar niet et al je gewicht, dan weer heen en weer halen en dan de plunger optillen en op de knop drukken zodat hij naar buiten komt. Soms moet je hem voorzichtig aan een kantje een beetje loshalen, maar daarna hoort hij eraf te vallen. Met het matje eronder (de foam pad) wordt je indruk wat mooier, maar zonder gaat het ook prima. Succes!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

8

Leuke cakejes, ik kan nu ook niet meer wachten om met mijn sneeuwvlokjesplunger te spelen!

Supertip Inge van dat plungen op een foammatje!

Die ga ik onthouden :)

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Ze zien er super uit.... en altijd zonde om op te eten ;)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

10

M'n vriend vond het zonde om ze op te eten, maar ze zijn nu echt helemaal op en ze waren heeerlijk! Dat wordt met de kerstdagen weer (en misschien op m'n werk, bij m'n schoonouders enz.) Deze hobby is echt verslavend!

11

Leuke cakejes heb je gemaakt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

12

Bij mij werken de uitstekers ook prima, en het is de eerste keer dat ik die pluggers gebruik.
Ik doe ze ook gewoon even heen en weer en dan daarna eruit drukken!!
Ik had ze eigenlijk voor de Kerstmis maar ik kon niet wachten om ze te gebruiken,
hi hi.
Weer stiekem onder Kerstboom leggen.

Groetjes Marlies

13

Deze kleurencombi vind ik ook hartstikke leuk. Ik rol de fondant meestal uit en laat het dan even rusten voordat ik de plunger gebruik, maar ik ga de tip van Inge ook zeker gebruiken met dat foammatje

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!