1

Onderwerp: Slagroom smelt?

Ok ik ben nog maar een enorme leek hierin, dit is pas mijn 2e  'taart'. Een slagroom taart wilde ik maken..
Het begon goed vond ik, dit was het kapsel

http://i229.photobucket.com/albums/ee292/Remina-26/slagroom.jpg

En ik heb hem gevuld enzo, en boveop heb ik hem nog besmeerd met botercreme ( mss was dat fout? )
Maar goed, ik had er leuke toefjes helemaal rondom en middenin gedaan, zag er heel leuk uit, maar voordat ik een foto maakte, wilde ik eerst even vlug afwassen en het aanrecht schoonmaken.

Dus intussen zet ik de taart in de koelkast, en na een 10 min was ik klaar en wil hem weer even pakken, en zie ik dit... ik dacht dat je dat wel in de koelkast kon zetten, omdat dat met normale slagroom taarten ook kan.
Waardoor is dit nu gebeurt? Ik heb nu vlug in de vriezer gezet, al ziet ie er nu al niet meer uit eigenlijk..ohja, en hoe doen jullie de nootjes erop? Wat een rotwerk, dat lukte ook niet echt ( zoals te zien is haha )

http://i229.photobucket.com/albums/ee292/Remina-26/slagroom2.jpg

2

Re: Slagroom smelt?

Ik zou het zo snel niet weten. Heb je klopfix gebruikt? Dat is namelijk de eerste gedacht die bij mij opkomt?

3

Nee, ik gebruikte slagroom uit een spuitbus, maar dat moet denk ik niets uitmaken toch?

4

Ik denk dat het dat dus is. Er zit teveel lucht/drijfgas in slagroom uit een spuitbus.
De volgende keer is zelf geklopte room met een zakje klopfix een aanrader! Dan krijg je hem waarschijnlijk zoals je hem wil hebben.
Dat randje met nootjes heb ik laatst op een filmpje gezien hoe ze dat deden.
Weet even niet waar het staat, maar de smeerde dus botercreme op de zijkant, en rolde als een wiel de taart door de nootjes. En dat ging als een trein. Of dat in werkelijkhied zo ook gaat, dat zou je eens moeten proberen. ;)

5

Ok, de volgende keer word het dus zelfgeklopte room met klopfix, bedankt!
En ik geloof niet dat ik dat aandurf om met een soort van wieltje door die nootjes heen te rollen, je zult zien dat de taart dan bij mij breekt ofzo.
De volgende keer zal ik hem eens vasthouden op mijn hand, want dat deed ik nu ook niet, hij lag nog op de plank en dat werkt ook wat moeilijker natuurlijk.

6

Taartje schreef:

En ik geloof niet dat ik dat aandurf om met een soort van wieltje door die nootjes heen te rollen, je zult zien dat de taart dan bij mij breekt ofzo.

Dat werkt perfect hoor! Doe ik ook met slagroomtaarten en je handen worden er ook niet zo vies van ;)

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

Nou mss dat ik het probeer de volgende keer, en aldoende leert men h

[quote=Jos

9

Ik doe het zelf altijd met een lepel. Nootjes op de lepel en dan van bovenaf de lepel (op zijn kant, omdat de lepel hol is valt er dan wat minder uit) langs de zijkanten. Er valt wel een heleboel af, wat je gewoon weer opschept, maar het meeste zit er op.
Moeilijk uit te leggen, maar het werkt wel.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10 Laatst bewerkt door Taartje (12-12-2007 22:45)

Babs schreef:

Ik denk dat het dat dus is. Er zit teveel lucht/drijfgas in slagroom uit een spuitbus.
De volgende keer is zelf geklopte room met een zakje klopfix een aanrader! Dan krijg je hem waarschijnlijk zoals je hem wil hebben.
Dat randje met nootjes heb ik laatst op een filmpje gezien hoe ze dat deden.
Weet even niet waar het staat, maar de smeerde dus botercreme op de zijkant, en rolde als een wiel de taart door de nootjes. En dat ging als een trein. Of dat in werkelijkhied zo ook gaat, dat zou je eens moeten proberen. ;)

Ik heb het vanavond uitgeprobeerd met een chocoladetaart ( wou dat eigenlijk morgen doen maar kon niet wachten ) en de taart als een wiel door de nootjes gerold.
En het heeft goed gewerkt!
Ging perfect! :Y

11

Ik heb ooit eens uitgelegd hoe je snel, makkelijk en zonder geknoei de zijkant van je taart met nootjes/hagelslag/pajets iod bekleed. Maar wáár staat dat??? Het is een topic van alweer even geleden geloof ik.
Je hoeft namelijk helemaal niet te rollen met alle risico's van dien. Bovendien werkt rollen alleen met een klein taartje.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

12

Volgens mij heb je mij dat toen uitgelegd... half jaartje geleden...
Gewoon de zijkant insmeren met botercreme en dan een handje nootjes nemen en die van bovenaf erin drukken... als je je hand dan wat heen en weer schuift, blijft er nog meer vast zitten. Nieuw handje vol, etc, etc... Even handigheid in krijgen, maar 't is goed te doen (ik deed het toen met een taart met een hagelslagrand voor in mijn klas).

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

13

wij moet in school het ook rollen als een wiel maar thuis pak ik die vast en pak ik gewoon wat chocolade korreltjes en duw ik die met mijn hand er gewoon tegen aan