26

Re: Spoed: vraag botercreme

mijn tante heeft mij ook eens gezegd dat ze mijn botercreme te korrelig vond, en zij gebruikt suikersiroop (dus eigenlijk opgeloste suiker) hiervoor. Er zit bij haar ook een ei bij. Maar de verhoudingen zou ik es moeten navragen..

27

Een ei daar ben ik dan weer niet zo'n voorstander van (sorry) want dat blijft natuurlijk wel rauw...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

28

ik doe maar 1 op 1 Carin, echt zoet zat, lekker een scheut likeur er door, direct alles bij elkaar, minuut of 9 mixen met KA op volle kracht en dan knarst het echt niet meer !

29

He dat klinkt niet alleen lekkerder maar ook makkelijker :D . Volgende keer ga ik het op die manier proberen!

Groetjes, Carin

30

wat bedoel je met 1 op 2?? 1 op 1 is het toch? (250 gram boter en 250 gram poedersuiker)...

Mijn website: Presentaart

31

Zoals ik het begrijp smeren jullie wel af met botercreme met iets van vocht  erdoorheen? ik had begrepen dat dan je marsepein gaat smelten, want ik blijf het inderdaad ook knarsig vinden
(ik doe altijd 1:1 zonder iets van vocht erdoor)

Alles goed???? nee 3 fout

32

ja een beetje vocht kan wel hoor :)

33

mooi, op naar de drankenhande :D

34

ja inderdaad Carin gewoon even veel suiker als roomboter en niet te zuinig met de likeur :D, smelten heb ik nog nooit last van gehad, er zijn er ook die de mix van de shop gebruiken als afsmeer en daar zit veel meer vocht in

35

Hoeveel likeur moet erin...?

Groetjes,
Pauline.

36

Ik gebruik nooit likeur (vind ik volgens mij ook helemaal niet lekker). Vind gewoon 1 op 1 heerlijk, geen toevoegingen. Gebruik het immers enkel om af te smeren.
Als ik het gebruik als vulling komt er of nog wat op (jam, vruchten, geplette bokkenpootjes) of ik doe er een smaakje doorheen (saroma banaan ofzo).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

37

Ik had 3 miniflesjes caramellikeur (lijkt op Baileys) van 20ml gekocht. Ik drink zelf nooit, dus maar van die kleintjes gekocht. Voorzichtig eentje erbij... proeven... nog eentje... proeven... derde... proeven... !! mijn likeur is op! Hahaha! :lol:

Goed, niet te zuinig met likeur dus! Volgende keer koop ik gewoon een hele fles toch maar. ;)

Groetjes,
Pauline.

38

ik doe meestal alleen vanille aroma, en soms citroen, houd ook niet van likeur

39

Ik smeer altijd af met de botercreme van de mix van de hebshop. Zit een hoop vocht in maar de boel gaat nooit smelten. Ik spuit bv ook nooit dijkjes en dan smelt de boel ook niet. Zelfs niet als ik vul met mascarpone of , nog "erger", slagroom. De grootste reden voor het smelten is de manier van vullen, en dat zie je dan later meestal ook aan de uiteindelijke taart.

Groetjes, Carin

40

Carin schreef:

De grootste reden voor het smelten is de manier van vullen, en dat zie je dan later meestal ook aan de uiteindelijke taart.

Kun je dat wat meer uitleggen? Ik wil nl. ook graag de botercreme-mix eens proberen, maar durf het niet goed. Wat bedoel je met de manier van vullen? Wat zorgt dan voor smelten en wat niet?

41

Als je de taart vult kun je het beste een centimeter van de rand blijven. Dan heb je geen dijkje nodig. Ook ziet je taart er dan na het bekleden strakker uit omdat je niet al die ribbels/bobbles krijgt die met afsmeren niet weg te werken zijn. De uiteinden van je taart sluiten dan namelijk goed op elkaar.
Ook moet je goed opletten als je je taart tijdens het vullen draait(wat makkelijk is), je de goede kanten weer op elkaar legt. Hiervoor zet je met een kartelmes een snee van boven naar beneden over de hele zijkant van je taart, aan

Groetjes, Carin

42

Carin schreef:

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Ik vind dat altijd moeilijk om met woorden te doen. Veel ahndiger zou zijn om het je te laten zien. Woon je niet toevallig in de buurt :D dan kan ik het beter uitleggen.

Helaas woon je niet in de buurt (ik woon in de omgeving van Nijmegen), maar je hebt het heel duidelijk uitgelegd, ik snap alles. Of ik het ook zo kan is een tweede. :+

Ik ga het wel proberen, eens met de mix van de shop botercreme te maken. Geen dijkje dus. Gaat je taart dan niet 'aflopen' aan de zijkanten? Aangezien daar geen vulling zit?

Was van plan een taart voor woensdag (afscheid werk) te maken met banketbakkersroom en laagje 4-vruchtenjam en nog een voor vrijdag (verjaardag moeder), maar daar heb ik de vullingen nog niet zo voor bedacht.

43

Kaatje Koek schreef:

Gaat je taart dan niet 'aflopen' aan de zijkanten? Aangezien daar geen vulling zit?

Hangt ervan af hoeveel vulling je erin stopt :lol:

Groetjes, Carin

44

ik snap m ook, maar volgens mij als je een randje overlaat met niks, kan het dus nog iets uitlopen naar de zijkant (als het te zwaar wordt zeg maar) en heb je denk ik geen last van aflopende zijkanten, of zie ik het verkeerd?

45 Laatst bewerkt door Carin (09-12-2007 18:33)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt :o met aflopende zijkanten maar er loopt bij mij in ieder geval nooit iets uit.

Groetjes, Carin

46

Volgens mij bedoelt ze dat de randen niet gevuld zijn, en dat dan de bovenkant bol komt te staan (omdat de zijkanten lager zijn).

Klopt dat

47

Klopt mascha, dat is wat ik bedoelde.

48

Ooooh ik snapte het dus niet :o
Maar de bovenkant komt niet bol te staan hoor, tenzij je er centimeters dik vulling in gaat doen. Je moet het geheel een beetje aanduwen (ja, een beetje he :D , dus niet vol erop gaan zitten :lol: ).
Ik doe het altijd zo en dat gaat altijd goed.

Groetjes, Carin

49

Niet vol erop gaan zitten. Ow.

Kon je dat niet eerder zeggen!

:D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

50

Hahahaa! :lol: