1

Onderwerp: Zware figuurtjes vastmaken

Hallo,

Een aantal geboetseerde zeemeerminnen willen volgende week pronken op de zijkant van een taart, maar ik weet nog niet hoe ik deze kan bevestigen. Ik ben bang dat ze te zwaar zijn om te "lijmen", en dat dan de marsepein van de taart scheurt. Heeft iemand nog een ander idee?

Groeten,
Patty

2

Re: Zware figuurtjes vastmaken

Stokjes erin (een cocktailprikker bv). Of als je principieel bent een stukje ongekookte spagetti.
Ikzelf ben niet z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Principieel ben ik niet, maar de boetseersels zijn al helemaal hard, daar krijg ik geen prikker meer in...

4

ik wil zeker je de moed niet ontnemen maar bij mij loopt het nog steeds dikwijls mis met zo'n dingen. Ik heb al geleerd dat je toch het met een stokje moet doen, en dat het geen luchtige biscuit met veel room er tussen mag zijn, maar eerder een stevige cake.

tja, ik weet je alleen maar te vertellen hoe het niet moet :)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Zeemeerminnen zitten ook wel eens op een rots, dus maak anders een minirots (die je eventueel wel even vastprikt aan de taart (ben principieel dus spaghetti)) en daar lijm je met eetbare lijm de zeemeermin op tegen de zijkant van de taart. Zo zou ik het doen, zeemeermin zonder rots is als euh, pooh zonder domme uitspraken :P

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Pooh schreef:

zeemeermin zonder rots is als euh, pooh zonder domme uitspraken :P

Hihi:

(ben principieel dus spaghetti))

:+

Sorry Patty, heb jij niks aan.
Ik gebruik liever ook geen stokjes en doe alles met edible glue, maar heb dan ook nog nooit keiharde zeemeerminnen langs een taart hoeven plakken. Ik denk dat ik ook voor zoiet als Pooh noemt zou gaan,

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Je kan ook altijd nog icing gebruiken. Dat even in de kleur van de taart dan kan je het met een grotere klodder vastzetten ;)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

8

wietske schreef:

Je kan ook altijd nog icing gebruiken. Dat even in de kleur van de taart dan kan je het met een grotere klodder vastzetten ;)

Dat is ook een idee, maar laat icing de marsepein niet smelten?

9

catherine schreef:

ik wil zeker je de moed niet ontnemen maar bij mij loopt het nog steeds dikwijls mis met zo'n dingen. Ik heb al geleerd dat je toch het met een stokje moet doen, en dat het geen luchtige biscuit met veel room er tussen mag zijn, maar eerder een stevige cake.

tja, ik weet je alleen maar te vertellen hoe het niet moet :)

Haha, je wordt bedankt voor je 'tips' ;) :lol:
Maar goed, kan ook heel nuttig zijn om te weten hoe je het níet hoeft te proberen :)

Icing laat marsepein of fondant niet smelten, maar als je dat op de marsepein of fondant doet, dan zit het daar misschien nog wel aan vast maar je wat toch juist bang dat die bekleding los ging scheuren? of heb ik het verkeerd?
Als je het heel goed vastmaakt met icing dan kan het natuurlijk nog steeds gaan scheuren.

Ik ben soms principieel, hangt van m'n stemming af ;)
Maar zou in dit geval toch liever op stokjes vertrouwen...
Hoe hard zijn die zeemeerminnen wel niet als je er geen prikker meer in kan steken? niet echt eetbaar meer?!

Mijn website: Presentaart

10

Dan doe je eerst een stokje en dan nog vast met icing, nou dan moet het toch vastzitten als een huis ! ;)

Groetjes, Wietske

11 Laatst bewerkt door Patty (10-12-2007 16:51)

Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik het eerst met icing probeer, en mocht het gaan scheuren, plak ik er wel een berg op ;-)

Ik heb een keer icing gebruikt en dat ging toen smelten, met als gevolg dat ook de marsepein ging smelten (of kan dit niet en was het de slagroom? Ik had een dijkje van icing gespoten)

12

Hoi Patty, dat is zeker de slagroom geweest ! Dit kan absoluut niet in combinatie met marsepein, daar moet je altijd even een dijkje botercreme bijspuiten. En van icing smelt je marspein echt niet hoor !

Groetjes, Wietske