1

Onderwerp: een taart 1.5 uur buiten de koelkast

Voor de kinderen wil ik met kerst een taart maken voor op school. Eigenlijk wil ik het liefst de standaard vullingen gebruiken zoals banketbakkersroom of bavarois. De eindejaarsmaaltijd duurt ongeveer een uur tot anderhalf uur. Is het haalbaar om in die tijd een taart gewoon neer te zetten of beter toch maar voor vullingen gaan die niet in de koelkast moeten. Bedankt.

2

Re: een taart 1.5 uur buiten de koelkast

'Tja, ik heb heel vaak gemerkt, dat als ik ergens een taart bracht (gevuld met o.a. slagroom) dat die de hele middag op het aanrecht bleef staan, dat was makkelijker.
Zelf zou ik het niet doen.
Maar daar op school is toch vast ook wel een koelkast? Waar die zo lang in kan?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Dat is op zich geen probleem maar het is de bedoeling dat al het eten, dus ook de toetjes op een tafel neergezet worden vandaar. En ik zie het al gebeuren dat mijn taart in de koelkast wordt gezet en wordt vergeten door alle drukte hahahaahha.
Ik zelf zou ook best voor een uurtje een taart buiten de koelkast houden als het nodig is, ben alleen zo bang dat hij zou smelten is zo zonde dan.

4 Laatst bewerkt door manika (09-12-2007 11:23)

Als je gewoon banketbakkersroom op basis van water maakt, lijkt mij dat geen probleem.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

1,5 uur moet volgens mij echt wel kunnen, ongeacht de vulling die je gebruikt. Het is toch geen 30 graden in de klas??

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

@Manika: Banketbakkersroom op basis van water zou zeker kunnen, zal eens proeven of dat lekker is, ik doe normaal altijd bbr met slagroom.

@Mirjam5: Daar ga ik ook niet vanuit alhoewel zo een klas met een dichte deur toch best warm kan worden denk ik hahaahahah, maar ja dan kom je ook van buiten waar het erg koud is.

7

Dat kan volgens mij echt wel hoor! Zorg dat de taart lekker koel is als je 'm neerzet en dat 'ie niet al eerst een dag in de koelkast heeft gestaan (dus lekker 'vers')...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Ik zet met een verjaardag de taart ook de hele dag op de aanrecht (en die van de bakker was VROEGER :D ook te groot voor de koelkast) en dat kan echt wel hoor, ik heb nog nooit gehad dat de smaak eraf ging of de inhoud in die tijd bedorven was

Alles goed???? nee 3 fout

9

Bedankt allemaal...zou het een optie zijn om hem eerst met doos en al een (paar) uur in te vriezen of is dan de kans groter dat hij echt verpest wordt als hij zo in de klas staat. (smaak ben ik niet eens echt bang voor meer het aangezicht)

10

Je kunt hem ook op een paar van die camping vrieselementen zetten.Wel in een theedoek o.i.d. wikkelen ,dan blijft hij toch wat gekoeld.

Groetjes,Monique63

Carpe Diem !

11

aaaah, das een slimme !!! Bedankt monique63