1

Onderwerp: Een simpel begin

Hallo,

Ik heb al heel wat rondgesnuffeld op deze site en het forum, maar ik kom er niet echt uit. Ik wil voor de allereerste keer een taartje proberen. ik ga er 3 dagen voor uittrekken.
Op nieuwjaarsdag is mijn dochtertje jarig en wil graag zelf iets voor haar maken. Maar wil natuurlijk graag dat het wel lekker en natuurlijk mooi is.
Waar kan ik het beste mee beginnen? Met een gewone ronde taart of een barbietaart?
En wat is een simpele maar lekkere frisse vulling? Ik moet de biscuit altijd insmeren met botercreme voordat ik de rolfondant erop doe, toch?
Ik kies voor folfondant op de bovenlaag. Hier kan ik toch ook bloemetjes van maken?
Ik kan het verschil tussen icing en modelleren van fondant niet echt begrijpen (heel dom misschien, maar er komt zoveel op je af....
Poeh wat een hoop vragen....
Heeft iemand wat tips en/of advies?

Dank je wel

Re: Een simpel begin

Hai Mecheline,

E

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

3

Bedankt voor je berichtje.
Ik ben eruit. Het wordt een ronde taart met een vulling van aardbeienjam en banketbakkersroom. Ben wel van plan om het biscuit iets te bevochtigen met een sapje.
Lekker simpel houden. wat bloemetjes proberen en een kroontje...

Ik hoop dat het lukt.

groeten Mecheline

4

Nog even een tipje: Zorg voor een dijkje van botercreme zodat de vulling niet in aanraking komt met de fondant, daar gaat het van smelten!
Je kunt ook op de site van felicitaartjes kijken, daar staan veel nuttige tips op! Heeft mij ook erg geholpen!

5

En mocht je toch nog twijfelen voor de barbietaart, hier op de site staat een superduidelijke how to (het was ook mijn eerste taart en die is behoorlijk gelukt, met de how to open op de computer :D en regelmatig heen en weer rennen)
ik zeg, zoek leuke gelegenheden om vantevoren te oefenen (collega's doen het altijd goed, of die van je man)

Alles goed???? nee 3 fout

6

Bedankt voor jullie tips. Heel fijn zo'n forum.
Ik wacht op mijn bestelling, en als die binnen is ga ik beginnen, wel spannend.
Ik zal het resultaat hier nog wel even zetten...
Al weet ik niet hoe je hier een foto op moet zetten....

Doei!