1

Onderwerp: Help !!

Nou, ik krijg het al helemaal op mijn zenuwen. Vanavond de biscuitmix van de webshop gemaakt en mijn taart is een flink stuk ingezakt en kreeg hem niet goed uit de vorm, ondanks goed invetten. Dus die kan ik al niet meer gebruiken. :think:

Had ik hem misschien niet meteen uit de oven moeten halen en eerst wachten met uit de vorm halen ? Hij zag er prachtig uit toen ik hem uit de oven haalde maar zakte meteen erg in als een souffl

2

Re: Help !!

Ik denk dat 'ie nog niet gaar was...

Ik gebruik altijd biscuitmix, maar niet van de webshop. Alhoewel degene die ik heb, daar verdácht veel op lijkt :D . Ik gebruik het ook voor barbietaarten. Gaat prima.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ook ik heb dit probleem gehad, zag er schitterend uit na het storten en toen ploef ingezakt, hij was dus niet gaar van binnen.
Tegenwoordig doe ik langs de randen van alle taarten die ik bak, een randje bakpapier, dat helpt zeker bij het storten (vastplakken met boter en daarna weer invetten)
Ook bak ik nu in oplopende temperaturen, 15 min 145 gr, 15 min 165 gr en 10 minuten 175 gr dan prik ik erin en voor de zekerheid druk ik nog op de bovenkant, als deze terugveert dan issie gaar, als ik twijfel doe ik er gewoon 5 minuten bij en druk dan nog een keer.
Het kan ook aan je oven liggen, ik heb begrepen dat een combioven of hetelucht oven weer anders werkt dan een standaard oven.
gewoon zorgen dat je genoeg mix in huis hebt en blijven proberen tot je de juiste manier voor jou hebt gevonden.

Alles goed???? nee 3 fout

4

en als je kapsel gaar is niet weggooien, snij of steek er 3 kleine rondjes uit, vullen, stapelen en oefenen met bekleden en decoreren.
Of bewaar m om eventueel de overgang tussen grote en kleine tulband van je barbietaart netjes wegte werken (stukjes er tegen aan plakken met botercreme)

Alles goed???? nee 3 fout

5

Dank jullie wel ! Ik ga het morgen meteen maar weer proberen. Heb een zak mix van 1 kg en daar heb ik nu al 330 gram voor gebruikt. Morgen nog een barbietaart en dan nog een gewone taart, oef..dan kom ik misschien net uit met mijn mix. Zou inderdaad kunnen dat hij nog niet helemaal gaar was.

6

Bedankt voor de tip Petra !

7

Ik volg altijd precies het recept wat hier op de site staat. Met oplopende baktemperaturen. Gaat altijd goed.
Als hij klaar moet zijn prik ik er even in met een breinaald. Als die er droog weer uit komt is hij gaar. Ook kan je het zien aan de randen van het kapsel. Als die terugwijken van de rand van het blik is hij goed.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

8

Het kapsel was inderdaad niet gaar.. ben nu weer bezig met beslag maken en ga het nu eens volgens bovenstaande baktemperaturen doen, dan zal het toch goed moeten komen ( hoop ik ..) de smaak was wel super trouwens, ook niet te zoet.

Wordt vervolgd...  en bedankt allemaal voor jullie snelle reacties !

9

Met aflopende temp is een stuk logischer en bovendien werkt dat bij mijn blokkerbol heel goed!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Jaaaa....het is gelukt !  Heb Marianne een mail gestuurd met de foto`s van beide taarten. Heb er maar meteen twee gemaakt, pfff...niet erg handig als je voor de eerste keer taarten maakt. Maar goed, ben zelf best tevreden . Ben tenslotte maar een beginner en volgens mijn bescheiden mening zien ze er best redelijk uit. Hopelijk kan Marian ze op taarten parade zetten. Nu nog afwachten hoe ze smaken morgen....

11

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJSJAGFL.jpg[/img

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K88GFR7D.jpg

Jaaa...de primeur, mijn eerste taarten. De mensen vonden hem zalig, had ze gevuld met bosbessenjam, bosbessenmouse en botercreme.

12

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJSJAGFL.jpg

deze foto dan maar even apart, wilde ze in

13

Ze zijn heel mooi geworden Marina! Gelukkig is het nu wel gelukt. De eerste taart was inderdaad gewoon niet gaar.

Goetjes, Inbe

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

14

Dank je Inge, ja dat was inderdaad het euvel. Nou ja, goede leer voor de volgende keer he ..