1

Onderwerp: vreemde gaatjes in de biscuit

Hoi
Ik heb drie biscuit''s gebakken ten eerste komt er een harde laag aan de bovenkant.Ik heb het al op een laagere tampratuur geprobeerd en dan wat langer gebakken, maar de biscuit blijft dan een beetje klef en als ik hem langer bak dan wordt de biscuit een beetje hard.Toen ik het daarna in lagen ging verdelen viel het me op dat er gaatjes in het biscuit zaten ??/ (bij alle drie en ik had er twee tegelijk gebakken en een apart. Wie heeft er een idee wat er aan de hand  is???

Gr Gurdie

Taartie La Mama

2

Re: vreemde gaatjes in de biscuit

Als het normaal wel altijd goed ging dan moet je kijken naar wat er veranderd is. De oven, de mix, de mix-tijd? Ik doe zoiezo nooit 2 biscuits in de oven omdat die niet gelijk op bakken.
Heb je andere temperaturen gebruikt, andere mixtijd aangehouden? Het lijkt er op dat ze toch niet helemaal gaar zijn en de harde bovenkant omdat de temperatuur te hoog is. Is de oven misschien van slag? Hoop dat dat het niet is!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Luchtbelletjes? Tijdens het overgieten van het deeg of tijdens het mixen net meer lucht er in gekregen? (is maar een gok. Heb je een foto?)

4

Nee, ik heb geen foto maar het zijn hele kleine gaatjes een aan tal bij een biscuit ook al op de bovenkant netalsof er met een dikke naald in is geprikt.Ik doe de biscuit nu in het middel van de over op het rooster .En ik heb de tenpratuur op laten lopen van 140g 160 g naar `10 min daarna 170 g omdat de biscuit de vorige keer ook al hard was geworden toen dacht ik dat het te snel dicht was geschroeid.

Vreemd vreemd vreemd??????

Gr gurdie

Taartie La Mama

5

Hoe groot was je kapsel ?

Ik heb namelijk een beetje hetzelfde probleem met mijn vierkante vorm van 28 cm
Ook de hele bovenlaag...en onderlaag is ook niet perfect ...een beetje taai-achtig.
Maar de buitenkanten zijn zeker wel gaar zo niet overgaar (hard en droog, wat gelukkig na een dag op het aanrecht in een zak wel weer zacht word)

Vraag me af of een heating core me hierbij kan helpen...iemand ervaring hiermee ?
Het akelige is dat mensen bij mij elke keer een grote taart "bestellen" voor 20 of 25 pers want met de ronde vorm van 22 c heb ik het niet :S

Nu gebruik in Soezie bakmix maar ga binnenkort de verbeterde mix van de webshop eens proberen in die grote pan (is ook goedkoper ;) )

Groetjes Nicole