Ja, ik weet dat Inge daar al eens uitleg over heeft gegeven, echter, keer op keer blijkt dat de mix-snelheid aanpassen niet voldoende is om dit te voorkomen. Bij de ene zak wel, bij de andere niet is mijn ervaring (en ook die van anderen als ik de reakties zo lees). Blijkbaar verschilt de kwaliteit van de mix erg per 'lading'. Dat is jammer, want als er teveel harde stukken inzitten, kun je je bodem weggooien.
Ik ga in ieder geval je tip van het wegen van de eieren ook eens proberen (letwel: dit is weer een extra tip/idee van wat de oorzaak zou kunnen zijn). Ik kan mij voorstellen dat als je teveel ei erin hebt zitten, en je houdt de baktijd aan, dat je dan toch wat harde stukken niet gaar gebak kunt krijgen. Dus, de moeite waard van het proberen. Maar bewijst wel mijn punt dat eigenlijk iedereen 'maar wat doet' om dit probleem op te lossen. En dat is raar: als ik een pak boerencakemeel heb, dan moet je wel heel gek doen wil je dat laten mislukken en waarom is dat niet zo met de biscuitmix?
Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan:
http://www.nisastaarten.nl