1

Onderwerp: Zelfbedachte uitstekers

De uitstekers en plunge cutters van de webshop zijn super, maar ook prijzig. Tenminste ik begin net en wil dan eigenlijk alles wel hebben:-))), en dan is het prijzig
En ik wil dus zeker weten dat ik het leuk blijf vinden voordat ik vanalles aanschaf;-)

Ik heb tot nu met een borrelglas cirkels uitgestoken en haar gemaakt met een klei"pistooltje" van mijn dochter;-)
De klei-uitstekers kun je natuurlijk ook gebruiken.

Misschien hebben jullie nog meer Low-budget uitsteker tips?;-)
Ik heb trouwens wel de uitstekers alfabet en cijfers van de Hema.

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Zelfbedachte uitstekers

Hier staat een topic over ongebruikelijke materialen om taarten mee te versieren. Misschien heb je er wat aan?

3

En van een cupje van een waxine lichtje kun je hartstikke leuke vormpjes maken!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

Ohh wat goed, bedankt!!! Die was ik nog niet tegengekomen!

Liefs Martinique

5

Koenie schreef:

En van een cupje van een waxine lichtje kun je hartstikke leuke vormpjes maken!

Wat een goede tip zeg!!!, Die kun je natuurlijk vormen tot sterren bijv. Wat slim zeg!

Liefs Martinique

6

Ik zoek altijd de uitstekers zonder plungers zeg maar. Volgens mij is van bijna elke uitsteker ook een 'gewone' versie, en die zijn stukken goedkoper!

Mijn website: Presentaart

7

als je even op google zoek op knutselhuis vind je een knutselshoppie dat uitstekers (sterren, hartjes, vierkantjes ed) verkoopt voor nog geen 1,50 per setje van drie. De verzendkosten zijn ook laag. Daar heb ik wat uitstekers vandaan.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

8

Ik let altijd op vormpjes als ik bij rommel- en vlooienmarkten kom. Veel standaard (oud) spul is er wel te vinden.

9

Wat een goede tips allemaal, super!

Liefs Martinique

10

als je er iets meer werk voor over hebt, dan kun je vormpjes ook zelf maken. N.a.v. een tip van Wietske over een zwarte piet ben ik vandaag naar de 'ijzerboer' (enorm) gegaan en daar ijzerenstrips gehaald  (40 cm x 2cm). Hier heb ik een draak van gebogen aan de hand van een uitgeknipt plaatje. Ik probeer of ik er vanavond een foto van kan maken. Oh ja ze kosten 0,26 cent per stuk, dus daar kun je niet snel een grotere vorm voor kopen denk ik.

groetjes Rommie

11

rommie schreef:

als je er iets meer werk voor over hebt, dan kun je vormpjes ook zelf maken. N.a.v. een tip van Wietske over een zwarte piet ben ik vandaag naar de 'ijzerboer' (enorm) gegaan en daar ijzerenstrips gehaald  (40 cm x 2cm). Hier heb ik een draak van gebogen aan de hand van een uitgeknipt plaatje. Ik probeer of ik er vanavond een foto van kan maken. Oh ja ze kosten 0,26 cent per stuk, dus daar kun je niet snel een grotere vorm voor kopen denk ik.

groetjes Rommie

Oh wat een goed idee! Ik ben erg benieuwd naar de foto!

Liefs Martinique

12

Kijk ook eens bij Kruidvat of zeeman. Daar hebben ze nu met de feestdagen kleisetjes voor kinderen. Ik zag een setje dino vormpjes voor 1.50 en met zeedieren.
Bij de xenos hebben ze een bakplaat voor 5 euro met een stuk of 20 vormpjes van dieren tot paaseieren tot hartjes enz.

groetjes Jolanda

Wil je zien wat ik ervan gebakken heb.
http://www.makingcake.mijnalbums.nl/

13 Laatst bewerkt door rommie (21-11-2007 08:03)

grrr...... ruzie met mijn album :mad:  Ik heb intussen een tweede album aangemaakt om de foto te plaatsen, maar geen idee hoe ik alle foto's bij elkaar krijg in een album. Maar goed, daar ging het nu niet om. Ik heb hier een foto van de materialen die ik heb gebruikt voor het maken van een uitsteker en alvast het voorlopige resultaat van de draak :) 

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADFRN8CV.jpg

groetjes Rommie

14

jeetje dat heb je strak gedaan...ziet er super uit...waar heb je dat mee gebogen dan....?????

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

15 Laatst bewerkt door Mieke Verheij (21-11-2007 13:26)

Dat is gaaf!!! En idd...hoe krijg je dat zo mooi gebogen? En hoe maak je zo'n vorm dan aan het einde dicht?

16

Ook zijn er kleine kinderbaksetjes waar altijd koekjesvormpjes bij zitten.

17

Het is niet heel lastig om te buigen, het is vooral lastig om op de juiste plaats een scherpe bocht te maken :/  Een erg scherpe hoek maken wil niet, maar als je het tangetje net iets voor de bocht vast klemt, kun je het ijzer er zo om heen vouwen. Ik was van plan om de twee stukken ijzer vast te maken met een ty-rap door een gaatje (evt boren), maar het regende dus geen zin om naar de schuur te gaan. Toen maar een stukje plakband gepakt om de 'overlap' bij de staart vast te maken :lol: Onder zijn kin is de vorm nog gewoon open. Het blijft goed zitten. Als je een kleinere vorm hebt, kun je die gewoon uit een stuk ijzer halen en hoef je ook niet te 'plakken'.

18

Jee Rommie, wat goed gelukt die vorm zeg!!
Dit is nou eens een goede tip voor uitstekers die niet te koop zijn en die je toch wil hebben.
En uiteindelijk helemaal niet zo duur, bedankt dat je de foto met ons wilde delen!

Liefs Martinique

19

Geweldige tip! Maar moet je zo'n zelfgemaakte uitsteker niet heel voorzichtig bewaren? Ik bedoel, als hij tussen de andere uitstekers ligt verbuigt hij dan niet?

20

Je hoeft niet voorzichting met de uitsteker te zijn, want het materiaal is stevig genoeg. Zelf heb ik alle uitstekers aan een ring hangen in de trapkast en deze hangt er gewoon tussen. Doordat het ijzer redelijk breed is, krijg je ook meer stevigheid.

groetjes Rommie

21

rommie schreef:

grrr...... ruzie met mijn album :mad:  Ik heb intussen een tweede album aangemaakt om de foto te plaatsen, maar geen idee hoe ik alle foto's bij elkaar krijg in een album. Maar goed, daar ging het nu niet om. Ik heb hier een foto van de materialen die ik heb gebruikt voor het maken van een uitsteker en alvast het voorlopige resultaat van de draak :) 

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADFRN8CV.jpg

groetjes Rommie

Wat een leuk idee! Op die manier kan je alle vormen maken die niet in de winkels te vinden zijn :)