1

Onderwerp: vraagje over after eight vulling

Ik heb een vraagje over de after eight vulling. Ik heb hem ook al gesteld in de topic van het recept zelf onder ingezonden recepten, maar omdat hij daar misschien niet gelezen wordt, probeer ik het hier ook nog maar even.
Ik heb pas geleden namelijk deze vulling gemaakt. Alleen kwamen er bij mij na het mixen allemaal klontjes in. Weet iemand misschien hoe dit kan of wat ik fout heb gedaan? Ik heb de vulling overigens niet in de koelkast maar op een koude plek in huis (bijkeuken) weggezet. Zou het daarmee te maken kunnen hebben of heb ik misschien te lang (ca 5 min) geklopt? Hoe lang kloppen jullie ongeveer?
De vulling is overigens wel stevig geworden en de smaak was, op de klontjes na, wel heel lekker.

2

Re: vraagje over after eight vulling

Is-ie niet gaan schiften? Misschien bij nog langer kloppen dat het minder wordt?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Was het misschien nog te warm, ik heb eerst nl alles opgewarmt en de volgende dag pas geklopt.

groetjes monica.
mijn album

4

Marianne schreef:

Is-ie niet gaan schiften? Misschien bij nog langer kloppen dat het minder wordt?

Daar heb ik ook al aan zitten denken. toen ik het mengsel in de beslagkom deed, was er niets aan de hand. Bij het mixen in het begin ook  niet, maar na een paar minuten zaten er allemaal klontjes in.
Misschien toch niet goed afgekoeld??

5

ik doe gewoon botercreme (met mix) met mintaroma, dan wat stukjes chocolade erdoor, kan niet mislukken :)

Mijn website: Presentaart

6

mascha schreef:

ik doe gewoon botercreme (met mix) met mintaroma, dan wat stukjes chocolade erdoor, kan niet mislukken :)

Waar koop je deze aroma? En eventueel de andere aroma`s Ik ken alleen de aroma`s uit de supermarkt.
En hoeveel zit er dan in een potje? Weer zo veel dat je niet op krijgt?

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

7

Ik had ze gekocht bij de Super de Boer. Het zijn inderdaad flinke flessen (100 ml), maar het was echt niet duur, bovendien had ik het anderhalf jaar geleden gekocht en is het houdbaar t/m 2014!!! Het merk is Tip-Top en het heet mint extract. Ik heb ze ook weleens bij een grote toko gezien volgens mij.
Je hebt ook mintsmaak van Wilton maar dat kost net zo veel per flesje en dan v

8

Gaan we eens even kijken of ik ze nu ook nog daar kan vinden. Staan ze special bij de bakspullen? Heb ze er eingelijk nog nooit gezien. Of het is me niet opgevallen.
Bedankt voor je andwoord.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

9

Ze stonden toen gewoon bij de bakspullen ja, naast de Dr. Oetker (of erboven, maar in de buurt in ieder geval ;))

10

Hallo,

Even nog een reaktie van mij. Helaas staan ze hier nergens meer in de schappen.
Ga het nog maar eens bij een Toko proberen. Eerst eentje opzoeken hier in de buurt.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

11

als ik morgen even tijd heb (denk het wel) ga ik even kijken of ze ze nog hebben en dan laat ik het wel weten.
Ik heb ze wel kort geleden gezien bij een hele grote toko (supermarkt formaat), maar daar hadden ze geen mint.
Anders kan ik je nog wel helpen aan de Wilton mint-smaak.

12

Ben even gaan kijken bij de Super de Boer in Hilversum, daar hadden ze nog wel een aantal flesjes van die tip-top aroma's, maar inderdaad geen mint meer, en stond ook niet op een kaartje, dus die krijgen ze ook niet binnen. Ik vermoed dat ze uit het assortiment zijn, want ik ben meteen langs de toko gereden, en daar hadden ze ook dat merk, best veel smaken, maar geen mint.
Wat ik al zei: ik kan je wel helpen aan Wilton mint-aroma (niet zo'n pak, maar gewoon 1 flesje), dan moet je me maar ff mailen.

13

Zo erg zit ik er ook niet om te springen hoor. Leek mij wel makkelijk als het zo voor handen was. Maar toch vriendelijk bedankt voor het aanbod hoor. Lief!
Heb wel bij de slijterij een fles mint likeur zien staan. Zou dit van hetzelfde zijn?
Ben een grote leek op drank gebied hoor. Lust het niet.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

14

Bakmams schreef:
mascha schreef:

Waar koop je deze aroma? En eventueel de andere aroma`s Ik ken alleen de aroma`s uit de supermarkt.
En hoeveel zit er dan in een potje? Weer zo veel dat je niet op krijgt?

Misschien een andere optie omdat ik lees dat je het niet kan vinden.
Ik heb gisteren eens uitgeprobeerd om After Eights te smelten en dan goed door de botercreme te roeren. Verder niets. Het was superlekker!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

15

Misschien ook eens proberen (Wel zo makkelijk), after eight is wel heel erg lekker. Een doosje is hier ook zo op!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

16

ik weet toevallig dat ze het bij de turkse en arabische winkel wel hebben daar had ik het laatst ook gekocht..  ze drinken toch vaak munt thee :)

17

Leuk, maar zo`n winkel kennen ze hier niet. Althans heb er nog nooit een ontdekt.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

18

das jammer.. wens ik je veel succes bij je zoektocht :)