1

Onderwerp: Bewaar vraagjes

Ik heb een paar vraagjes over het bewaren van vullingen.

Ik heb net botercreme gemaakt om morgen te gebruiken maar als ik die in de koelkast zet dan wordt hij hard. Kan ik die ook in bijv. de garage zetten? Daar is het nu in ieder geval koel:)

Ik heb ook mokkacreme gemaakt maar ik heb nogal wat over. Kan ik dat in de koelkast tot volgend weekend bewaren want dan moet ik taart maken voor mijn dochter haar eerste verjaardag?

Ik heb nu

Groetjes,
Angela

2 Laatst bewerkt door manika (15-11-2007 12:09)

Re: Bewaar vraagjes

Hoi,

Volgens mij kan je je botercreme ook in de garage bewaren, want het is nu toch verschrikkelijk koud ;) Maar waarom niet in de koelkast ? Als je hem uurtje van te voren uit je koelkast haalt en op kamer tempratuur laat komen en dan daarna even goed door mixen en dan is het vanzelf zacht.

Die mokkacreme, kan je prima tot volgende week bewaren, ligt er wel aan wat voor ingredienten je erin hebt gedaan en hoelang de houdsbaarheids datum ervan is/

En je taart bewaren kan ook prima in de garage, als het daar koel is, gewoon flastic huishoudfolie erover heen doen. Toen ik nog bij mijn ouders woonde deed ik dat ook want in November is het toch altijd al koud, behalve in de zomer dan is het verstandig wel in de koelkast te doen ;)

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl