mascha schreef:Oh, oeps
Is bloem ongezond dan???
Ik 'lik' altijd de kom leeg en dan laat ik zoveel mogelijk over.
Ook koekjes worden er meestal een stuk minder dan verwacht
Nou heb ik er (nog) niets aan overgehouden, en doe ik het voor vreemden natuurlijk niet (hier, koekjesdeeg voor je verjaardag ), maar ben wel benieuwd...
Bloem is een rauw product dat als het verwerkt wordt in een (vochtig)product binnen de korste tijd gaat gisten, dus het bederft razendsnel dan.
Daarom moet je ook als je met bvb marsepein werkt altijd zorgen dat je werkblad geen korreltje bloem meer rondslingert.....in de bakkerij waar men nog zelf marsepein figuren maken heeft hygiene op dat gebied de allerhoogste prioriteit........bij ons vroeger werd het in een aparte kamer gemaakt, ver weg van de meelproducten.
Van te veel rauw bloemproduct eten zoals koekjesdeeg zal je hoogstens een behoorlijke indigestie opleveren..bedorven product doordat er rauw bloem tot gisting is gekomen kan en behoorlijke voedselvergiftiging geven......
Geef bloem maar eens een beetje vocht, vet en suikers, zet het weg bij kamertemp en kijk er eens de volgende dag naar, en je kunt de bloem echt tot het minimum reduceren, de chemische reactie komt toch....zelfs koelen helpt niet, daarom is tarwe ook zo'n perfect product om gisbrood van te maken
I believe in Sandy Claws