sara schreef:o jee... nu ben ik echt in de war!! de bakker zei dat het eetbare papier was.. heb je daar wat aan?? maar dan denk ik als je eetbare papier wat normaal gesproken droog is op fondant legt dan plakt ie toch niet?? hoe doe ik dat dan?? ik kan wel voor het serveren van de taart het plaatje erop leggen maar of die dan blijft zitten weet ik niet!!
Ik neem aan dat dt ouwel is dus, dan plak je hem er dus op met een dun laagje pipinggel. dit heeft als voordeel dat het samengaat met de fondant, weinig vocht bevat en dus samensmelt met de fondant en zo een snijdbare taart krijgt met opdruk )
Je neemt de ouwel, legt die op een vaste ondergrond met de geprintte kant naar beneden, nu gewoon een beetje piginggel op een spatel nemen en dit netjes over de gehele ouwel verdelenl door een rustige smerende beweging.
Ik laat de randjes meestal vrij omdat tijdens het smoothen, wat gel naar de kanten gedreven wordt.
Rustig werken, niets forceren, daarna de ouwel nemen en op de taart plaatsen..anderen vinden et makkelijker om de gel op de taart te verdelen en dan de ouwel erop te leggen, daarna even met de smoother eroverheen om alles glad te maken, vanuit het midden rustig en voorzichtig naar de kanten van de print werken. Zorg dat je smoother bij iedere streek schoon is, dus geen pipnggel van de randen meeneemt, ook niet drukken, alleen voorzichtig glad maken en dan weg zetten om te laten drogen.
Zijn er nog randje los om wat voor reden, gewoon wat pipinggel op een kwastje nemen, even kwastenop het droge stukje en zachtjes aandrukken.
Je kunt dit oefenen met snoeppapier op een stukje uitgerolde fondant.
I believe in Sandy Claws