Onderwerp: schuimpjes, maar dan zonder hete suiker
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag het recept van Lilo geprobeerd, maar mij lukte het niet helemaal. Toen bedacht ik ineens, dat ik nog een oud kookboek van mijn moeder had en dat daar ook zo'n soort recept in stond. Kon me echter niet herinneren dat daarbij suiker werd verwarmd. Dus bij deze, een iets makkelijkere versie.
Smaakt misschien wel niet zo lekker, maar succes is verzekerd. Ik vind ze overigens heerlijk, vooral met dat vanillesmaakje erbij)
4 eiwitten, 250 gram gezeefde suiker, wat vanillesuiker
Klop het eiwit zo stijf mogelijk, vermeng het vlug met de gezeefde suiker en wat vanillesuiker. Doe het in een spuitzakje met een glad spuitje en spuit ervan op een ingevet en met bloem bestoven bakblk langwerpige reepjes op enige afstand van elkaar.Strooi er een weinig suiker over en laat de schuimpjes in een openstaande zeer lauwe oven langzaam drogen en hard woren (1,5 à 2 uur), maar zorg, dat ze licht van kleur blijven.
Of maak van die mooie toefjes zoals Lilo (mij lukt dat niet trouwens )
Grappig zo'n oud kookboek. Ik heb het recept precies overgeschreven en dan krijg je van die zinnetjes als: 'een weinig suiker'. Ik ben zo blij met dit oude kookboek
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
http://www.taartwerk.nl