1 Laatst bewerkt door Carina (12-11-2007 14:41)

Onderwerp: Lang(er) houdbare vullingen

IK HEB AL EEN COMPLETE LIJST GEMAAKT, DEZE STAAT BIJ EEN NIEUW TOPIC 'HET LIJSTJE VAN BUITEN-DE-KOELKAST-HOUDBARE-VULLINGEN
hier staan de recepten meteen bij.
Wat hieronder staat is dus 'oud'nieuws

Hoi allemaal,
Regelmatig zie ik de vraag naar dit soort vullingen. Nu wilde ik een lijstje maken van langer houdbare vullingen, die op kamertemperatuur te bewaren zijn. Hierdoor krijgt iedereen in

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: Lang(er) houdbare vullingen

Carina schreef:

Of wie weet zet Marianne hem wel hier op het forum O-)

Je weet maar nooit ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

BBR (van de PLUS) met water gemaakt kan volgens mij ook buiten de koelkast bewaard worden.
Gr. Fatima

Groetjes Fatima

4 Laatst bewerkt door Carina (09-11-2007 19:27)

Jozien schreef:
Carina schreef:

Of wie weet zet Marianne hem wel hier op het forum O-)

Je weet maar nooit ;)

hahaha of Jozien, of Nathalie... :shhh:

Groetjes van Carina

5 Laatst bewerkt door Granny W. (09-11-2007 19:43)

Ganache (waarvan de room boven de 80 graden is geweest)
Alle vormen van cremes gemaakt met boter/vet zonder verse room of vruchtentoevoegingen
Honing
Gekookte gelei vullingen (andere vorm van jam/confiture)
Praline's
Roomcaramel
Notenpuree's

I believe in Sandy Claws

6

Wat een goed idee zeg! Ik meld me bij deze alvast aan voor zo'n lijst;-)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

7

O ja, die wil ik dan ook!
Ik gebruik ook vullingen voor buiten de koelkast en ben benieuwd wat voor verrassende dingen er nog komen!

Mandarijntjes, peer enz. uit blik. Blikfruit dus :D kan ook buiten de koelkast.

8

buiten deze waardevolle lijst wil ik hier ook wel recepten van ;)

Granny W. schreef:

Praline's
Roomcaramel
Notenpuree's

Alles goed???? nee 3 fout

9

lune schreef:

buiten deze waardevolle lijst wil ik hier ook wel recepten van ;)

Granny W. schreef:

Praline's
Roomcaramel
Notenpuree's

Caramel cream (room caramel ) heb ik al eens gepost in dit draadje ergens onderin:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=10190

Praline van bvb hazelnoten kun je het beste kopen, vanaf 1 januari heb ik het hopelijk binnen in mijn shop, kun je zo lang niet wachten hebben ze het vast wel bij Chocolatwarehouse

Gewone notenpuree's maak ik door noten te pureren en daarna op te mengen met bvb een roomboter, cremig mixen, eventueel een zoettoon bijvoegen door wat honing erbij te geven of wat nootlikeur en daarna een dun laagje aanbrengen op de bodem van een taart etc.......

Wat ik zelf erg lekker vind is een hoog kwaliteitsmarsepein (dus met een zeer hoog amandelgehalte) te nemen, die af te slappen met amaretto tot smeerbaar en deze als een dun laagje aan te brengen op een fonceerbodem voor ik de cake aanbreng........

I believe in Sandy Claws

10

thanks

de notenpuree klinkt heerlijk, zoals ook de praline en de caramelroom, die ga ik zeker een keer uitproberen, maar fonceerdeeg wacht ik nog maar even mee, ik ga eerst maar mijn gewone taarten strak en glad proberen te krijgen.

Alles goed???? nee 3 fout

11

heel goed idee. Ik zou ook heel graag op de lijst willen.
Thanks

12

cristalclear schreef:

heel goed idee. Ik zou ook heel graag op de lijst willen.
Thanks

Hmmm.....ben ij ook wat langer houdbaar buiten de koelkast dan......?

:)

I believe in Sandy Claws

13

Banketbakkers room van Dr.Oetker ( is wel al gezegd maar dan van een ander merk ) En andere vullingen die hier ook al genoemd zijn.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

14

manika schreef:

Banketbakkers room van Dr.Oetker ( is wel al gezegd maar dan van een ander merk ) En andere vullingen die hier ook al genoemd zijn.

Ik wil hier toch even een aantekening bij maken.banketbakkersroom is alleen buiten de koelkast een paar dagen houdbaar mits deze niet is gemaakt met melk........er zijn bbr's zat die met melk gemaakt worden dus die buiten de koelkast bewaren is een big nono.......

I believe in Sandy Claws

15

Granny W. schreef:
manika schreef:

Ik wil hier toch even een aantekening bij maken.banketbakkersroom is alleen buiten de koelkast een paar dagen houdbaar mits deze niet is gemaakt met melk........er zijn bbr's zat die met melk gemaakt worden dus die buiten de koelkast bewaren is een big nono.......

Daarom maak ik hem ook altijd met water  ;)  En zet hem op een plek in huis waar het ergens anders koel is dus bv de garage  ;)  Maar ik doe dit alleen als ik geen ruimte meer heb in de koelkast :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

16

manika schreef:

Daarom maak ik hem ook altijd met water  ;)  En zet hem op een plek in huis waar het ergens anders koel is dus bv de garage  ;)  Maar ik doe dit alleen als ik geen ruimte meer heb in de koelkast :lol:

:)) Er zullen een aantal zijn die dat wel weten maar ik zet het erbij voor de beginners.....veel bbr's kun je maken met water of melk en stel dat ze die laatste buiten de koelkast gaan bewaren...dat gaat namelijk erg hard :))

I believe in Sandy Claws

17

Ik heb van de week de bokkenpootjes vulling gemaakt met chocobotercreme in plaats van slagroom. Ook erg lekker

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

18

Ik krijg hier gewoon trek van!!
groetjes Mariska

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

19

maris18 schreef:

Ik krijg hier gewoon trek van!!

Wel eens een fruity Ganache geprobeerd.........?
Niet geschikt voor buiten de koeling te lang en liefst vers gegeten maar geweldig.......... :)

I believe in Sandy Claws

20

En hoe maak je dat????

21

ik wil die lijst wel als die af is!!!

22

Ik heb aan zoveel mogelijk mensen die hier gereageerd hebben de lijst verstuurd. Maar op een of andere manier, gaat dat niet bij iedereen. Daarom heb ik hem ook maar ff hier op de site gezet.
Bedankt allemaal voor jullie bijdrage.

Groetjes van Carina

23

Ini schreef:

En hoe maak je dat????

Ik zal straks even het recept in de recept sectie zetten, wel even werk maar oh so lekker en je kunt er ook de lekkerste eigengemaakte truffels mee maken voor speciale gelegen heden

I believe in Sandy Claws

24

miekje schreef:

Ik heb van de week de bokkenpootjes vulling gemaakt met chocobotercreme in plaats van slagroom. Ook erg lekker

25

Carla schreef:
miekje schreef:

Groetjes van Carina

Berichten [ 1 tot 25 van 26 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lang(er) houdbare vullingen