1

Onderwerp: Hoe krijgen jullie toch van die hoge taarten?

regelmatig zie ik hier van die extra hoge taarten voorbij komen, is dit een speciale bakvorm, zijn dit meerdere kapsels opeen gestapeld, is de bakvorm met extra bakpapier aan de zijkant..............of kan ik gewoon niet bakken :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: Hoe krijgen jullie toch van die hoge taarten?

Ik zelf werk meestal met hoge vormen (7,5 tot 10 cm hoog) dus met vulling en opmaak zit je dan al vrij hoog......maar ik weet hiet hoe men hier werkt, bij een bakker zijn het meestal 2 kapsels op elkaar voor een hogere taart met daar dan weer 3 lagen vullng tussen en meer en hoger als het moet......

Dit zijn bvb 5 cakes op elkaar gestapeld (url is uit een andere groep)
http://i72.photobucket.com/albums/i163/ … iscake.jpg

I believe in Sandy Claws

3

Ik heb een springvorm van de Blokker, die zijn ruim 7 cm diep. Ik vul ze tot 2/3 en dan bakken, als ze gebakken zijn, is het biscuit zo hoog als de springvorm. Dan vul ik ze met 2 lagen vulling en dan bekleden. Zo worden ze toch wel 9 à 10 cm hoog.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

4

Ik heb net een taartje afgesmeerd en die is 12 cm hoog!!! Wat ik doe, ik heb gewone springvormen, ongeveer 7 cm hoog en die bekleed ik met bakpapier aan de zijkant, dan vul ik de vorm tot de rand van de bakvorm, papier steekt er dan nog ongeveer 10 cm boven uit. Ik zet voor de zekerheid wel altijd een bloemnagel onderin. Taartje zal vanavond op het forum staan.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

bedank, in iedergeval 3 verschillende manieren om een keer een hele hoge taart te maken

6

Mag ik vragen waar en waarom er een bloemnagel in gaat Bien ???
Ik het ook een keer met bakpapier geprobeerd, dat was geen succes, maar ik heb nu
een verstelbare bakring die is ook erg hoog, en dat lukt wel......

Hoe bepalen jullie dan hoeveel extra beslag je erin doet ????? (misschien stomme vraag hoor)

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

7

Volgens mij zorg de bloemnagel voor een betere warmtegeleiding bij hogere/grotere taarten

Die rand bakpapier, kun je die gewoon met een plakbandje aan elkaar doen? Of is er een andere manier dat het papier rechtop blijft staan? Ik heb van de week een kapsel gebakken met het recept van deze site in een vorm van 26cm. Die kwam precies tot aan de rand. Dus als ik een hogere wil, zal ik ook bakpapier moeten gebruiken. Vandaar dat ik vraag hoe je die rand vast moet maken!

9

ik heb met m,n mini taarjes twee taartjes op elkaar geplaatst en dan in drie laagjes gevuld.

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

10

Mieke, geen plakband in de oven denk ik, dat gaat smelten

lune schreef:

Mieke, geen plakband in de oven denk ik, dat gaat smelten

Ik heb net het topic bij Biens taart in de taartenparade gelezen en daar staat hoe het moet!

12

Hoi, Ik smeer het altijd met boter aan de randvast.Ik heb zelf ook eer verstelbare bakring, maar aan de onderkant zit geen bodem.Ik vraag me af hoe je die dan gebruikt?
Gr gurda

Taartie La Mama

13

gurdie schreef:

Hoi, Ik smeer het altijd met boter aan de randvast.Ik heb zelf ook eer verstelbare bakring, maar aan de onderkant zit geen bodem.Ik vraag me af hoe je die dan gebruikt?

Op een bakplaat plaatsen........

I believe in Sandy Claws

14

Granny W. schreef:
gurdie schreef:

Op een bakplaat plaatsen........

Bij mij loopt er vaak heel veel onderuit. Moet er dan gewoon bakpapier onder wat je omhoog vouwt aan de buitenkant zodat er niks uit kan lopen?

15

hier nog wat tips
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=9220

16

Nienke schreef:

Bij mij loopt er vaak heel veel onderuit. Moet er dan gewoon bakpapier onder wat je omhoog vouwt aan de buitenkant zodat er niks uit kan lopen?

Als je daar last van hebt dan gewoon  een stuk ingevet alufolie met de glimmende kant naar boven op de bakplaat leggen, de ring erop en nu de  alufolie omhoog duwen tegen de ring aan.......

I believe in Sandy Claws