Onderwerp: Schuimpjes
Dit is het recept dat ik gebruikt heb voor mijn rozen schuimpjes. Voordelen zijn dat het schuim mooi blijft "staan" (dus wat je gespoten hebt blijft ook intact) en dat ze mooi glimmen.
Ik had van deze hoeveelheid 4 bakplaten vol schuimpjes, dus het recept halveren is misschien ook een idee.
Je kunt er ook een taartbodem van bakken op bakpapier en dan serveren met geklopte slagroom en vruchtjes erop oid.
250 gr suiker
50 ml water
4 eiwitten
Water met 225 gr suiker tot een siroop koken in een pan met dikke bodem (pas op heeeeel heet, niet met kinderen in de buurt doen!). Als je een suikerthermometer hebt ga je tot 120 graden celcius. Zo niet dan laat je het koken tot er dunnen draden van getrokken worden. (bij mij begon het net een beetje te kleuren en toen was het al 130 graden).
Zodra de suikerstroop begint te koken de eiwitten opkloppen tot schuim kloppen en dan beetje bij beetje de overige suiker (25 gr) toevoegen en kloppen tot het een taaie massa is. Dan de siroop toevoegen in een straaltje en blijven kloppen (ik deed dit dus in de Kitchen Aid, wel zo makkelijk). Doorkloppen tot het schuim wat is afgekoeld.
Op ingevette bakplaten spuiten of scheppen en dan 2 a 3 uur in een lauwe oven (50-100 graden.
Succes!