Onderwerp: Slagroom als vulling
Hallo!
Ik wil graag slagroom als vulling voor mijn taart gebruiken. Kan ik gewoon kant en klare slagroom (de slagroom in een spuitbus) gebruiken?
Alvast bedankt voor de reacties.
Tara
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Slagroom als vulling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo!
Ik wil graag slagroom als vulling voor mijn taart gebruiken. Kan ik gewoon kant en klare slagroom (de slagroom in een spuitbus) gebruiken?
Alvast bedankt voor de reacties.
Tara
hi,
je kan slagroom als vulling gebruiken, maar als je hem daarna wenst te bekleden best een dijkje botercr
hi,
slagroom (40 % vet)
Ehm.....die hebben wij niet in Nederland
Die is rond de 30/32 % meestal, een slagroomversteviger is aan te raden......
Koude houdbare slagroom verwerkt met een slagroomversteviger houdt trouwens beter zijn vorm dan verse slagroom op dezelfde manier verwerkt......(vraag mij niet waarom )
ik schep er altijd flink wat slagroom versteviger door, meerdere zakjes dan blijft het prima.
belluna schreef:hi,
slagroom (40 % vet)
Ehm.....die hebben wij niet in Nederland
Die is rond de 30/32 % meestal, een slagroomversteviger is aan te raden......
Koude houdbare slagroom verwerkt met een slagroomversteviger houdt trouwens beter zijn vorm dan verse slagroom op dezelfde manier verwerkt......(vraag mij niet waarom )
ok, nu snap ik jullie slagroom problemen!
effe de grens overwippen voor een potje slagroom
ok, nu snap ik jullie slagroom problemen!
effe de grens overwippen voor een potje slagroom
) Doe ik ook, als ik in den Bels ben altijd even slagroom en volle vette platte kaas meenemen......het is op het belachelijke af hier wat dat betreft, platte kaas gaat maar tot 5 % op zijn hoogst en zelfs daar moet je naar zoeken, joghurt hetzelfde, die koop ik dan ook bij de turkse winkel (10%)
Men wil hier schijnbaar veel eten met zo weinig mogelijk vet in de melkproducten....van een beetje minder eten maar met meer smaak hebben ze nog niet van gehoord volgens mij
Wil ik een betere smaak en consistentie in mijn slagroom hebben doe ik meestal half slagroom en half mascarpone, dit verlaagt het vetaandeel iets maar verbetert de consitentie en de smaak vele malen.......
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Slagroom als vulling