Onderwerp: prinsessentaart
Volgende week wordt mijn dochtertje 3, en op haar verlanglijstje staat een prinsessentaart met een echte barbie, die ik met veel plezier voor haar maak. Alleen, het is de eerste keer dat ik een echte taart bak, en ik wil wel dat het lukt, natuurlijk. Ik heb al verschillende vragen gesteld over het bekleden met marsepein of fondant, en nu probeer ik al mijn overige vragen te bundelen in 1 topic. Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij...
1. Welke vulling kan ik het best gebruiken? En hoeveel lagen? (ik heb absoluut nog geen ervaring met vullingen)
2. Om bloemetjes voor op de jurk te maken, hoe moet dat? En letters en een '3'?
3. Om zeker niets te vergeten: wat moet ik zeker allemaal bestellen uit de webshop of anders in huis halen? Ik heb eigenlijk enkel een grote en een kleine tulbandvorm, verder niets. Ik vermoed biscuitmix (hoeveel?), Marsepein (ik dacht ongeveer 1 kg te bestellen, voor het geval het niet onmiddellijk lukt, of beter meer?, aangezien het de eerste keer is, heb ik geen idee of het moeilijk is) Decoratie (Wat?) Zie ik verder nog iets over het hoofd?
Ik hoop dat ik mijn vragen hier op de juiste plaats zet? Of is dit forum eigenlijk alleen bedoeld voor echte bakexperts???