Onderwerp: een paar taartjes
de 3D koeientaart voor mijn nonkel die jarig was. Ze konden niet geloven dat de koeien zelfgemaakt waren. "bloemetjes zelf gemaakt! mooi!... en de koeien.. OOK ZELFGEMAAKT? NEEN?! ECHT?" Ik heb geen foto van de koeien op de taart, wat ik heb ze voor de veiligheid ter plaatse pas in hun weide gedeponeerd.
halloweenpompoentaart voor mijn broer die jarig was. Het hekje zakte na veel tylose en veel wachten nog steeds in. Heb er tandenstokers achter gezet. Na de foto viel het om. Tips?
en een halloweentaartje voor een spelletjesavond thuis (niet veel inspiratie zoals ik al zei in de babbel na het bakken, en dat zie je aan het resultaat..)
De twee laatste biscuit met speculaaskruiden en gevuld met koffiedessert (wel lekkere combinatie!). Het spinneweb is gekleurde witte-chocolade-ganache. Beide ganaches heb ik op de botercreme gedaan, maar dat ging niet echt goed: de botercreme smolt een gedeelte weg, en zelfs na twee lagen ganache zag je de biscuit nog (vooral bij de paarse dus..). En ik denk dat als ik langer wacht tot de ganache kouder is, dat hij dan niet meer zo vlot eraf loopt. Tips?