1 Laatst bewerkt door kristien (04-11-2007 13:19)

Onderwerp: een paar taartjes

de 3D koeientaart voor mijn nonkel die jarig was. Ze konden niet geloven dat de koeien zelfgemaakt waren. "bloemetjes zelf gemaakt! mooi!... en de koeien.. OOK ZELFGEMAAKT? NEEN?! ECHT?" Ik heb geen foto van de koeien op de taart, wat ik heb ze voor de veiligheid ter plaatse pas in hun weide gedeponeerd.
http://img.photobucket.com/albums/v603/kristienhenckaerts/PA070051.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v603/kristienhenckaerts/PA070052.jpg

halloweenpompoentaart voor mijn broer die jarig was. Het hekje zakte na veel tylose en veel wachten nog steeds in. Heb er tandenstokers achter gezet. Na de foto viel het om. Tips?
http://img.photobucket.com/albums/v603/kristienhenckaerts/100_6361.jpg

en een halloweentaartje voor een spelletjesavond thuis (niet veel inspiratie zoals ik al zei in de babbel na het bakken, en dat zie je aan het resultaat..)
http://img.photobucket.com/albums/v603/kristienhenckaerts/PA300176.jpg

De twee laatste biscuit met speculaaskruiden en gevuld met koffiedessert (wel lekkere combinatie!). Het spinneweb is gekleurde witte-chocolade-ganache. Beide ganaches heb ik op de botercreme gedaan, maar dat ging niet echt goed: de botercreme smolt een gedeelte weg, en zelfs na twee lagen ganache zag je de biscuit nog (vooral bij de paarse dus..). En ik denk dat als ik langer wacht tot de ganache kouder is, dat hij dan niet meer zo vlot eraf loopt. Tips?

2

Re: een paar taartjes

nou idd mooie koeien zeg.. je andere taarten zien er ook goed uit!

groetjes sandra
www.sandrastaarten.nl

3

aaaahh, wat een lieve koetjes! Wat een knuffeltjes zeg! Ik vind je pompoentjes ook zo lief, euh ik bedoel eng!! ;) En ook nog eens een super mooi spinnenweg :thumb: helemaal toppie!!!

4

ik vind het supertaarten, alle 3 en ik blijf even meelezen, want dat probleem met de botercreme had ik ook, en ik heb ook het vermoeden dat bij langer wachten de ganache niet meer zo vloeibaar is

Alles goed???? nee 3 fout

5

Maar onder ganache is botercreme toch niet nodig ? :think:

6 Laatst bewerkt door kristien (04-11-2007 13:42)

Als het voor over cake is dan doe ik ook geen botercreme eronder, omdat ik die niet vul. Maar als ik een biscuit vul, en er dan ganache over doe, dan krijg je op de plaats waar de taart gesneden is een deuk, of dan dekt de ganache niet goed. Dit dacht ik dus op te vangen door de snijgroeve (en de rest vd taart) dicht te plamuren met botercreme..

EN volgens een paar andere topics was dit mogelijk..

7

Oooh ja.. ik snap wat je bedoeld  :Y ... misschien kun je zo'n "crusting" botercreme gebruiken.... die hard word en daarna die ganache erover, maar weet het eerlijk gezegd ook nie    :/
Schattige Koetjes trouwens :D

8

Mooie taarten!! Lieve koetjes en mooie pompoentjes. Heb het hekje ook eens gemaakt en had ze toen verstevigd met spagettistokjes, en met stokje en al in de taart gestoken.
Voor je ganacheprobleem heb ik geen oplossing.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

9

mooie taarten allemaal.....en je koeitjes zijn heel erg leuk..ik mag en binnenkort ook een paar maken...

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

10

Leuk die koeien, die wil ik ook ooit nog een keer maken! Zien er heerlijk uit hoor de taarten. Mooi effect met dat spinneweb!

11

Ja knap gedaan die koeien ... moet dan eventjes toch lachen want heb pas een koeienmop aan mn dochtertje vertelt en moet die steeds herhalen " twee koeien zitten in bad. Zegt de ene tegen de andere:geef me de zeep eens ,ik krijg mn vlekken er niet af"
En je hersttaartje ook heel mooi. Spijtig van het hekje. Ik snap ook niet hoe de andere dat doen, bij mij blijft ook alles slapjes en doe er echt v

12

Leuk !!!!
En die chocoladetaart zier er overheerlijk uit !

13

Gave koeien geworden!! Kan me voorstellen dat iedereen errug onder de indruk was!!
Je halloweentaart is superleuk, over dat hekje heb ik helaas geen tips, vermijdt dat soort dingen echt ;) :-D Voor je chocoganache, ik maak dijkjes met de ganache van binnen of plamuur het vanbuiten alvast een beetje daarmee....
Ziet er wel heerlijk en leuk uit trouwens!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

14

AAh die koetjes zijn lieffies zeg! En dat hekje.... ik zou het ook niet weten, volgens mij kan het bijna niet anders dan stutten met iets. Ben ook benieuwd of er oplossingen zijn hoor!
Vind je web onwijs mooi, echt heel leuk.

15

Hele mooie taarten alle drie! Je koeien zijn echt super geboetseerd :Y, ik kan me voorstellen dat ze het nauwelijk konden geloven :). Voor het hekje heb ik ook geen oplossing, ik waag me er (nog) niet aan :D.
Ik probeer te bedenken of ik mijn ganache-taart nou wel of niet had afgesmeerd... ik weet het echt niet meer :O, iemand anders misschien wel?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

16

't zijn knappe taartjes geworden!

tips, voor het hekje misschien lange stokjes doorsteken zodat het ook voldoende steun vind in de taart...
onder ganache doe ik altijd bc, maar zet ze dan even in de diepvries dat het echt koud is en de ganache laat ik toch wel redelijk afkoelen alvorens ik hem erover giet...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

17

Je koeientaart moet een prachtig geheel zijn geweest!! Je herfst-taartje is ookal zo geweldig.
Ik vind het knap wat jij altijd met je ganache doet. De kleuren, het spinnenweb. Maar een vraagje: is die gekleurde ganache niet mierenzoet??? Ik hou nl niet van witte chocolade omdat hij zo zoet is en NIET naar chocolade smaakt. Maar je krijgt er wel zo'n mooie effecten mee!

18

Oooh, wat geweldig die koeien!!!!
Leuke taarten heb je gemaakt!

19

Ik had gehoopt van Nathalie wel een oplossing te lezen betreffende de gananche... want zij maakt altijd van die superstrakke ganache-taarten...

Nathalieieieieieie... hellup?

Wat ik altijd doe; net als Lara M., is de deuken/gaten/hobbels wegwerken met een deel van de ganache. Daarna de rest eroverheen.

Vind de koetjes taart geweldig leuk (ook de reacties die je daarbij kreeg ;) ) en het spinneweb heel origineel! Leuk gedaan !!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

20

Nathalie schreef:

Je koeientaart moet een prachtig geheel zijn geweest!! Je herfst-taartje is ookal zo geweldig.
Ik vind het knap wat jij altijd met je ganache doet. De kleuren, het spinnenweb. Maar een vraagje: is die gekleurde ganache niet mierenzoet??? Ik hou nl niet van witte chocolade omdat hij zo zoet is en NIET naar chocolade smaakt. Maar je krijgt er wel zo'n mooie effecten mee!

Neen hoor Nathalie, de witte chocolade gaat zowiezo niet zoveel overheersen als de zwarte, vind ik. Met een paar lagen zwarte chocolade vind ik dat de rest van de smaak van de taart altijd een beetje wegvalt, de chocoladesmaak gaat dan echt overheersen, dat heb je met de witte zo niet.
Het helpt natuurlijk ook wel dat ik witte chocolade gewoon veel lekkerder vind :)
En in vgl met fondant is het helemaal niet zoet!

21

h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

22

Wauuuwww wat een leuke en mooi taarten heb je weer geemaakt ik vind ze echt tegek!!! :thumb:

Groetjes van Jette

23

wat leuk!

24

Mooi gedaan, en een leuk effect dat spinnenweb. Ik deed laatst wel botercreme onder de ganache, maar die was echt op kamertemperatuur toen ik ging gieten. Ging best aardig...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

25

Niet dat ik een zinvolle tipgever ben, want ik heb pas een keer met ganache op de taart gewerkt, maar ik weet wel dat de ganache echt helemaal kan afkoelen en dan nog schenkbaar is. Als je de taart met botercreme dan eerst in de koelkast hebt, smelt die minder snel. Overigens: ik heb mijn ganachetaart eerst afgesmeerd met botercreme, toen bekleed met marsepein en er vervolgens ganache over gedaan. Dat wordt heel strak (als je de klontjes wat beter wegroert dan ik deed...)

Nou moet ik niet vergeten te zeggen dat ik al je taarten helemaal prachtig vind, wat een kunstwerkjes!

Groetjes, Moon