1

Onderwerp: Koekjes cadeau

Ik heb voor het eerst op deze manier koekjes gebakken met het recept van Mascha (erg gemakkelijk en lekker!). Ze zijn voor een vriendin en ik wilde de koekjes eigenlijk ook wel leuk verpakken. Daarom heb ik een spaanhouten doosje (simpel) versierd m.b.v. servetten. Vervolgens de koekjes in bijpassende kleur gedecoreerd met icing - erg leuk om te doen - en toen ze droog waren ingepakt. Ik vond het zelf wel een heel leuk cadeautje geworden zo :).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ET3QYCX3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4YKSUIGT.jpg

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Koekjes cadeau

O ja, dat heb ik in een ver verleden ook nog gedaan, met servetten!

Je koekjes zijn erg leuk geworden, mooi gespoten!! En ook nog eens heel erg leuk ingepakt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Re: Koekjes cadeau

Dat weet ik wel zeker dat dat een leuk kadootje is!!! Schitterend!!

4

Re: Koekjes cadeau

Wow, die zijn echt mooi geworden! En mooi ingepakt.

Groetjes Tweety!

5

Re: Koekjes cadeau

Mooi hoor!! Oefenen met koekjes versieren staat ook op mijn to do lijst.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

6

Re: Koekjes cadeau

Lekker cadeau hoor!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

Re: Koekjes cadeau

Jaaaa die zijn erg leuk geworden !! En mooi gelukt. ik ga ook maar met het recept van mascha aan de gang... :D
Enn de glitters...zitten die er ook op? *)

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

8

Re: Koekjes cadeau

Prachtige koekjes!!! en een heel mooi doosje!

9 Laatst bewerkt door karine (02-11-2007 10:20)

Re: Koekjes cadeau

ze zijn h

10

Re: Koekjes cadeau

Natuurlijk mag dat! Het recept van Mascha staat hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2124609627 Het is echt heel gemakkelijk en er hoeft niets in de koelkast :). Ik heb het ook gewoon zonder mixer gekneed en dat gaat prima (en scheelt afwas ;)). Je moet die 10 minuten baktijd wel aanhouden, ik heb ze er nog wat langer in laten zitten omdat ik het nogal bleke betjes vond, maar daardoor zijn ze bij mij wel een beetje erg knapperig geworden :D. Na het bakken heb ik de koekjes laten afkoelen op een taartrooster.

Ik heb eerst met stevige icing de buitenlijntjes gezet en dat even laten drogen en vervolgens met dunnere icing de boel opgevuld (met behulp van een cocktail-prikker, dat zag ik op de beurs: een schepje icing op het koekje en dan met een prikker uitspreiden). Als het koekje opgevuld is (dus niet eerst laten drogen) met een andere kleur de streepjes en stippen aangebracht, dan vloeit het inderdaad nog mooi samen. Ik heb nu ongekleurde icing en Lavendel gebruikt.

Succes, gewoon beginnen!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

11

Re: Koekjes cadeau

Jeetje wat een leuke koekjes! Dat ziet er ingewikkeld uit hoor met al die ruches en dingetjes. leuk! Ik leuk zo met het verpakkings doosje erbij!!

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers

12

Re: Koekjes cadeau

Prachtig mooi kado daar zullen ze heel blij mee zijn, knap gemaakt!

Groetjes van Jette

13 Laatst bewerkt door Koekje erbij (01-11-2007 22:15)

Re: Koekjes cadeau

Ah wat zijn die schattig zeg!! Superleuk gedaan! Ik heb op de T en T ook gezien/geleerd hoe de icing er strak op gaat; ik ga het met kerstbomen en sneeuwvlokken proberen!

Gr Marleen

Groetjes, Marleen

14

Re: Koekjes cadeau

wat een ontzettend mooie kleur zeg!!! een beetje lavendel achtig, echt super!! Wat vond ze ervan??

15

Re: Koekjes cadeau

Heel leuk !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

16

Re: Koekjes cadeau

heel mooi kado...en ja ik stel het ook steeds maar uit....maar moet het nu toch eens proberen...

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

17

Re: Koekjes cadeau

Dat is zeker een leuk cadeau! Hele mooie koekjes in een erg schattig doosje!