1

Onderwerp: glucose vervangen door honing

nou... beste mensen... vandaag was het dan zover.... ik heb mijn eerste rolfondant gemaakt met behulp van het recept op de site!! ik had geen glucosepoeder kunnen vinden dus probeerde ik het maar met honing. had er eerst een hard hoofd in maar na ongeveer 10 min kneden en een beetje extra glycerine erbij.....  het is een plaatje geworden!!! :)  heb het nu in folie gewikkeld om te bewaren voor later!! maar het is best weinig!! dus volgende keer 10x zoveel maken voor mn taart van 30x40cm..

kan ik het nu ook invriezen of raden jullie dat af???

ik heb veel aan jullie tips gehad op de site!!! :)
groetjes...

2

Re: glucose vervangen door honing

In principe is rolfondant een paar maanden goed. Dus invriezen lijkt me niet nodig. Ik heb het in ieder geval nog nooit gedaan, dus ik weet ook niet of het er weer goed uitkomt.Ik weet echter niet of het ook zo lang goed blijft met honing. Daar zitten toch wel een paar bestanddelen in, die volgens mij bacterie gevoelig zijn (zeg maar  :S)
Gewoon snel gebruiken :D Goede smoes om snel een taartje of twee ? te maken.
Marsepein heb ik wel eens ingevroren. Dat ging goed.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

gewoon even een klein stukje invriezen voor een paar dagen of zo en kijken hoe het eruit komt

Alles goed???? nee 3 fout

4

het is inderdaad wel handig om te weten dat honing bacterie gevoelig is.. maar moet toch bekennen dat het wel makkelijker was dan glucose maken :) en nog lekker ook!!
trouwens.. niet eens op gekomen om een stukje in te vriezen.. dat ga ik gelijk ff doen!!  laat wel weten hoe het is geworden :)

groetjes...