1

Onderwerp: Vulling voor amaretto cake?

Mijn vriend is binnenkort jarig en ik wil graag een lekkere taart voor hem bakken... Nu had ik bedacht om de amaretto mix te gebruiken van Piece of Cake en daar een vierkante taart van te maken. Beginner als ik ben heb ik alleen geen zinnig idee wat dan lekker is om als vulling te gebruiken? Banketbakkersroom ofzo? En wat is dan nog meer lekker?

Als ik een vierkante vorm wil hebben wat kan ik dan het beste gebruiken en hoeveel mix heb ik dan nodig? O hellup, ik heb zoveel vragen dat ik bijna denk; misschien iets anders gaan bakken ofzo... Advies is bijzonder welkom!!
:)

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers

2

Re: Vulling voor amaretto cake?

Banketbakkersroom is natuurlijk goed, maar ook slagroom, misschien met wat chocostukjes erdoor of chocolademousse, iets met mokka moet ook kunnen denk ik... beetje de smaakjes van tiramisu moeten allemaal kunnen toch?
Op de site van Wietske en Annette, www.felicitaartjes.nl staan handige schemaatjes over de hoeveelheid mix e.d.
En heb je een 4kante bakvorm? Je kunt natuurlijk een 4kant uit een ronde snijden maar dan heb je wel erg veel verlies :Y ! Je mag evt. wel een 4kante vorm bij mij komen lenen, 23x23 cm....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ooo, chocolade mousse!! Haha... het water begint me in de mond te lopen! Kun je dan gewoon mousse uit een pakje gebruiken of moet het eigengemaakt zijn...:D
Ik zal even op felicitaartjes kijken voor de hoeveelheid mix enzo. Maarre... als daar staat voor een vorm van 25x25 en ik heb er eentje van 23x23 moet ik dan nog dingen aanpassen of gewoon niet alle deeg gebruiken?

Yvonne hartstikke bedankt voor je aanbod om een bakvorm te lenen. Maar ik wil er toch eentje kopen dus kan ik dat maar beter meteen doen. :)

4

Om toch in de sfeer te blijven van amaretto. Ik heb vorige week een heerlijke vulling gemaakt al zeg ik het zelf!

Bankerbakkersroom maken, daardoorheen verkruimelde amarettikoekjes en een beetje rumextract erdoorheen. Mjammie!

5

O, dat klinkt ook bijzonder lekker!! Heb je dan twee lagen gedaan of een laag?

6

Je kunt de hoeveelheid van felicitaartjes wel aanhouden hoor en alleen als je echt het idee hebt dat je vorm te vol is, laat je gewoon wat deeg weg (en daar bak je nog een ienieminietaartje van ;) ).
De chocomousse kan gewoon uit een pakje of nog makkelijker kant en klaar uit het toetjesvak bij de supermarkt!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Ik heb daar 1 laag van gedaan en de volgende laag gewoon abrikozenjam.
Maar twee lagen is ook heerlijk natuurlijk!

8

Koenie's Hemelse modder=chocomousse, zie de forumrecepten. Ook makkelijk: Soezies mix voor bavarois, te koop bij Oldenhof. Verder heb je alleen chocola en slagroom nodig. Amarettocake combineert ook lekker met botercreme met stukjes amandel en kaneel....(en Amaretto ipv water gebruiken ;) ) En mango voor het frisse accent bijvoorbeeld!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Haha.. ik geloof dat ik misschien wel twee amaretto taarten ga maken want er is teveel keus in lekkere vullingen. Dan kan ik het mooi voor zijn verjaardag nog een keertje uitproberen! (hij is de 18e pas jarig, dus ik kan nog even oefenen! Geen overbodige luxe ook) Maar ik ga nu eerst even lekker cupcakes bakken!!