1

Onderwerp: en... indianen!

Hehehehe... ze is klaar!
Ok nog opruimen, maar nu effe niet!

Goed 40 indiaantjes voor morgen. Ze zijn ook leuk geworden, al zeg ik het zelf.

En wat heb ik nu geleerd:
1) er gaat altijd weer veeeeeel meer tijd in zitten dan je denkt! (je wilt niet weten hoeveel uur hierin zit...)
2) cijfertjes spuiten gaat toch best goed uit de hand
3) met icing is het ook heel leuk om wat anders te maken dan vlindertjes, ga ik zeker vaker toepassen!

Komen ze:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-REJYGHOS.jpg

Gevuld met botercreme vermengd met lemoncurd, en de tweede laag frambozenjam.
Wederom bekleed met marsepein.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: en... indianen!

Wat een leukerds.... Je sterren waren ook al zoooo leuk!!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

Re: en... indianen!

Helemaal goed. Ook al zo leuk!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

4

Re: en... indianen!

jawel ik wil wel weten hoe lang je erover gedaan hebt :Y Ben niks nieuwsgierig hoor :O
Vind ze superleuk geworden!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

5

Re: en... indianen!

Deze zijn ook al zo mooi!!!! Erg mooi gedaan!

6

Re: en... indianen!

Knap gedaan zeg! Ik ben ook wel benieuwd hoe lang je bezig bent geweest ;)

Groetjes

Annelies

7

Re: en... indianen!

Die zijn ook heel erg leuk.
Nu even lekker uitrusten meid! Dat heb je zeker verdient!

Groetjes Tweety!

8

Re: en... indianen!

wow...wat onwijs gaaf....je bent echt goed bezig!
Enne,..dat er met icing meer kan dan vlinders is duidelijk.....maar ik heb met vlinders al zo;n moeite...LOL
Ik heb gewoon geen vast genoege hand, of geen geduld genoeg.....

Jij wel...dat is te zien.

Erika

9

Re: en... indianen!

Afgeleverd op school vanochtend. Reacties waren positief gelukkig, het blijft spannend hoor.

Carina en Annelies: ehhhh durf het bijna niet te zeggen, maar met de cowboys en de indianen ben ik alles bij elkaar toch wel 20 uur bezig geweest. Dat is dan wel inclusief plaatjes zoeken, uitprinten, kapsels bakken. Maar excl. boodschappen doen en opruimen...
Zondag ben ik begonnen met het spuiten van de figuurtjes. Maandag heb ik de hele dag staan bakken, 9 rechthoekige kapsels waren het... Wel blij met de Kitchen Aid, die doet het dan effe zelf zeg maar!
Dinsdag en gisteren botercreme gemaakt en gesneden en gevuld, marsepein gekleurd en bekleed. En dan zo netjes mogelijk snijden, daar ging ook nog wel wat tijd in zitten.

Erika: zo'n hele vaste hand heb ik nou ook weer niet geloof ik, maar oefening baart kunst. En een gedeelte van de truc zit 'm ook in de juiste consistentie van de icing. Voor de lijntjes: dat het er lekker soepel uitkomt, maar niet teveel uitloopt en dat je niet van die rare puntjes overhoudt bij het stoppen. En voor het invullen nog wat dunner, zodat het vanzelf een beetje vloeit.

Maar ok, ik heb er wel het geduld voor geloof ik. Maar ja, daarna heb je dan ook wat!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

10

Re: en... indianen!

geweldig ! Mooi hoor, heel knap gemaakt met die icing, ook ik heb een hele onvaste hand dus zou dit echt niet kunnen !
Wat zul jij blij zijn dat ze af zijn :)

11

Re: en... indianen!

Owwww deze zijn ook al zo leuk geworden. Ja en je bent er heel wat uren mee bezig geweest, maar t resultaat mag er zijn. Heel leuk zo, net als de cowboysterren!

Groetjes Amy
Taartjes kijken? Ga naar: www.sweetpie.mijnalbum.nl of www.smultaartjes.nl

12

Re: en... indianen!

Ze zijn niet leuk..... Ze zijn onwijs super gaaf geworden!!

Petje af hoor, wat een werk je hieraan gehad hebt!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

13

Re: en... indianen!

Jeetj jij hebt echt zoveel werk gehad aan al die creaties. Ik vind ook deze heel erg mooi geworden. Leuk koppie van die indiaan!

14

Re: en... indianen!

oohhh wat een leukerds!

15

Re: en... indianen!

Oooo, wat een tijd....


.... maar tevens: ooooo, wat mooi!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

16

Re: en... indianen!

Wat een ontzettend leuke indiaantjes!

17

Re: en... indianen!

Ik vind ze stoer!! Heb je de indiaantjes eerst hard laten worden en er toen opgelegd of werkt dat anders??

Je hart fluitsert, luister goed!

18

Re: en... indianen!

Wat zijn ze leuk geworden !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

19

Re: en... indianen!

Irma schreef:

Ik vind ze stoer!! Heb je de indiaantjes eerst hard laten worden en er toen opgelegd of werkt dat anders??

Ja de indiaantjes (en de sherrifsterren) zijn "gewoon" op dezelfde manier gemaakt als de vlindervleugeltjes van Peggy Porschen.
Ik doe dat nu zeker twee dagen vantevoren, heb gemerkt dat ze dan pas goed door en door droog zijn en dan zijn ze veel minder fragiel. Ik had er 60 gemaakt en er was er maar een gebroken.

Ook wel handig dat je wat voorwerk kunt doen en ze op het moment-supreme er alleen nog maar op hoef te plakken met een beetje icing...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

20

Re: en... indianen!

Ze zien er heel leuk uit!!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl