Afgeleverd op school vanochtend. Reacties waren positief gelukkig, het blijft spannend hoor.
Carina en Annelies: ehhhh durf het bijna niet te zeggen, maar met de cowboys en de indianen ben ik alles bij elkaar toch wel 20 uur bezig geweest. Dat is dan wel inclusief plaatjes zoeken, uitprinten, kapsels bakken. Maar excl. boodschappen doen en opruimen...
Zondag ben ik begonnen met het spuiten van de figuurtjes. Maandag heb ik de hele dag staan bakken, 9 rechthoekige kapsels waren het... Wel blij met de Kitchen Aid, die doet het dan effe zelf zeg maar!
Dinsdag en gisteren botercreme gemaakt en gesneden en gevuld, marsepein gekleurd en bekleed. En dan zo netjes mogelijk snijden, daar ging ook nog wel wat tijd in zitten.
Erika: zo'n hele vaste hand heb ik nou ook weer niet geloof ik, maar oefening baart kunst. En een gedeelte van de truc zit 'm ook in de juiste consistentie van de icing. Voor de lijntjes: dat het er lekker soepel uitkomt, maar niet teveel uitloopt en dat je niet van die rare puntjes overhoudt bij het stoppen. En voor het invullen nog wat dunner, zodat het vanzelf een beetje vloeit.
Maar ok, ik heb er wel het geduld voor geloof ik. Maar ja, daarna heb je dan ook wat!
Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op
www.lilotaart.nl !