Onderwerp: Roosmarijntje
zo heet mijn jongste, en vandaag vierden we haar vijfde verjaardag. Natuurlijk moet er keus zijn voor de visite dus drie verschillende gemaakt. Want taart van de bakker 'kan' natuurlijk niet meer in mijn ogen....Jullie snappen dat vast wel Maar natuurlijk moest ik van mezelf ook nog een indonesisch buffet in elkaar draaien voor 30 personen, en ik ben ook maar een mens dus zijn de taarten niet helemaal tot in detail afgewerkt.
Ik heb drie taarten voor haar gemaakt, op de eerste zit ze 'zelf'. Ze is echt een roze dametje. Ik ben stiekum best trots op mijn eerste zelfstandig geboetseerde poppetje. Vulling: zwitserse room en abrikozenjam.
Een tijdje geleden kreeg ik een boek van mijn man waarin mooie taarten met chocolate plastic als bekleding. Dat MOEST ik ook eens proberen. Ik moet zeggen, erg leuk om te doen en nog lekker ook. Smaakt een beetje als chocolade fudge caramels! Vulling: straciatella bavarois en banaan. Apart spul om mee te werken, moet er nog wel mee oefenen...
Verder wilde ik eens iets helemaal anders, en dat werd een worteltjestaart. Lekker apart, met citroenrasp, noten en rozijnen, heel kruidig van smaak. Dat rare teken in het midden is de R van Roosmarijn Gevuld met creamcheese frosting (dat moest er eigenlijk bovenop. maar werd een beetje klonterig En ja, een taart moet er mooi uitzien natuurlijk, dus dan maar er tussen gedaan en fondant erover
Nou bedankt weer voor het kijken!
Groetjes, Jozien.