1

Onderwerp: Roosmarijntje

zo heet mijn jongste, en vandaag vierden we haar vijfde verjaardag. Natuurlijk moet er keus zijn voor de visite dus drie verschillende gemaakt. Want taart van de bakker 'kan' natuurlijk niet meer in mijn ogen....Jullie snappen dat vast wel :) Maar natuurlijk moest ik van mezelf ook nog een indonesisch  buffet in elkaar draaien voor 30 personen, en ik ben ook maar een mens :S dus zijn de taarten niet helemaal tot in detail afgewerkt.

Ik heb drie taarten voor haar gemaakt, op de eerste zit ze 'zelf'. Ze is echt een roze dametje. Ik ben stiekum best trots op mijn eerste zelfstandig geboetseerde poppetje. Vulling: zwitserse room en abrikozenjam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MNWV6AM.jpg

Een tijdje geleden kreeg ik een boek van mijn man waarin mooie taarten met chocolate plastic als bekleding. Dat MOEST ik ook eens proberen. Ik moet zeggen, erg leuk om te doen en nog lekker ook. Smaakt een beetje als chocolade fudge caramels! Vulling: straciatella bavarois en banaan. Apart spul om mee te werken, moet er nog wel mee oefenen...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EIFLX3W7.jpg

Verder wilde ik eens iets helemaal anders, en dat werd een worteltjestaart. Lekker apart, met citroenrasp, noten en rozijnen, heel kruidig van smaak. Dat rare teken in het midden is de R van Roosmarijn :D Gevuld met creamcheese frosting (dat moest er eigenlijk bovenop. maar werd een beetje klonterig :/ En ja, een taart moet er mooi uitzien natuurlijk, dus dan maar er tussen gedaan en fondant erover :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CH6PAVLK.jpg

Nou bedankt weer voor het kijken!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

2

Re: Roosmarijntje

Wat een lief taartje met het poppetje.

3

Mooie taarten. Leuk idee van die worteltjes taart erbij!
Gefeliciteerd nog!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Ik vindt ze allerdrie lief hoor!
De 1e vondt ik het leukst, en het hoef ook niet altijd afgewerkt te zijn. Zo ziet het ook heel strak uit. Zelfs dan is het nog een stuk beter als een taart van de bakker

Groetjes Tweety!

5

Jemig Jozien, wat een hoop taart! Zal ik ook maar langs komen met de kids :D ;) ? Het ziet er allemaal heel goed uit zeg! Ik vind je stapeltje met Roosmarijn bovenop helemaal lief, door het gemarmerde taartje hoeft er eigenlijk niet eens veel meer bij, helemaal goed zo! Ben ook wel benieuwd naar de smaak van die chocoladetaart en de worteltjestaart, die worteltjes bovenop zijn net echt!
O ja natuurlijk: Van harte gefeliciteerd Roosmarijn en maak er maar een hele gezellige dag van met mama en papa en je broers en alle visite die er komt, want aan de taarten te zien, krijg jij een hoop cadeautjes vandaag :+ :) !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Mooi zeg! Alle drie! Maarre...je hebt dus stiekem 5 taarten gemaakt....Dat krijg je als je dochter 5 wordt! (oeps, de mijne wordt 6 dit jaar!)

Je hart fluitsert, luister goed!

7

Zo, jij hebt het er wel heel erg druk mee gehad!! De stapeltaart is heel erg gaaf geworden. Goed geboetseerd en de gemarmerde taart vind ik schitterend van kleur! De andere twee taarten lijken me ook erg lekker!!

Van harte gefeliciteerd en een prettige dag!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

Mooie taarten!!  Maar die eerste met rozemarijntje bovenop is echt fantastisch!!! Zoo leuk met dat gemarmerde in het midden!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

Less is more.
Wat een mooie en lekkere taarten.

Wat is chocolate plastic precies? Maak je dat zelf of koop je dat kant en klaar?

Gefeliciteerd !
En ze zijn erg mooi geworden!
EN dat met zoveel te doen nog !
Chapeau!
x mo

11

Ik vind ze super. En gefeliciteerd met je dochter.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

12

Gefeliciteerd met je grote kleine dochter!!
En gefeliciteerd met je taarten, ze zien er stuk voor stuk super uit. Het geboetseerde poppetje is helemaal geweldig :Y
En waar ben je nou uiteindelijk geslaagd voor de ingredi

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

ze zien er hartstikke goed uit zeg...en lekker hoor zoveel keus.....je meisje is prachtig geboetseerd...van harte gefeliciteerd met je dochter.....en dan ook nog een rijsttafel tevoorschijn toveren.....heel goed hoor..

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

14

gefeliciteerd met je dochter!
en mooie taarten hoor en het klinkt allemaal zo lekker dat word nog veel smullen bij jullie!

15

Ze zien er stuk voor stuk heerlijk uit, ik ben g

16

mooie stapeltaart hoor! vooral eht groene taartje vind ik erg mooi gekleurd! En een leif meisje zit erop! Wat ben je druk geweest...pfffff kanp hoor

gr ciska

17

Hoera hoera hoera :Y

...  voor je dochter, maar ook zeker voor je drie prachtige, mooi gekleurde, knap geboetseerde, lekker gevulde taarten!

Top, top, top dus!

Ik lees ook even mee voor je antwoord over dat chocolat plastic... ben benieuwd!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

18

Dacht eerst dat je de drie taarten van de stapeltaart bedoelde, maar neen hoor daar volgde er nog eens twee. Je allereerste vind ik :thumb: geweldig...je poppetje helemaalTOP en je marmereffekt WAUWIE. Dus deze gaat de show stelen.
De chocolade plastic????? Hoe maak je dat ...lijkt me lekker
En de laatste ...kan me het eigenlijk niet inbeelden Qua smaak maar zal wel jammie zijn H

19

Ik vind Roosmarijntje wel een schatje hoor, ze zit zo braaf op die taart..
de andere taarten zijn ook goed gelukt zeg.

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

20

Allemaal erg leuk, maar je stapeltaart is helemaal te gek!!!!
Wat mooi gemarmerd ook!

21

Mooi, en wat ziet jouw chocoladetaart er strak uit zeg!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

22

Dat poppetje is super, vooral dat rokje!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

23

Gefeliciteerd met je meisje!
Hhahahah, nou jij heb inderdaad een keuze gegeven voor je visite. Vind ze allemaal onwijs mooi!
Je worteltaart vind ik erg origineel! Leuk hoor!

24

Oooh, Jozien, ik ben echt helemaal weg van je stapeltaart!!!! :Y
Je mag niet stiekem een 'beetje trots' zijn, je moet hartstikke onwijs trots zijn op die mooie meid die je bovenop je taart hebt geboetseerd!! Ze is echt helemaal SUPER!! :thumb:
Je andere taarten zien er ook goed uit hoor, maar je stapeltaart is echt totally gaaf!!
Enne, gefeliciteerd met je dochter! ;)

25

Nog gefeliciteerd met je dochter, hopelijk heeft ze gesmuld van de taarten.
Zien er alledrie top uit!

Groetjes, Frietje.....
www.cakeswithlove.nl