1

Onderwerp: Nog een kinderfeestje!

N.a.v. het feestje van Lisette, waarbij we het 'olifantje-taartje' maakten, kwam er al snel een opdracht binnen. Het zusje van een van de vriendinnetjes wilde dit ook op haar feestje :) ! Dus mijn eerste 'officiele' workshop was een feit :Y !
Deze keer heeft het beroemde 'kikkertje-vijvertje-tuintje-tafereeltje' van Wendy model gestaan voor de taartjes. Wendy: bedankt voor het 'lenen'!

Het voorbeeldtaartje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C4UIKRLM.jpg
De taartjes van de meisjes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E4YCMNDQ.jpg
En de dames zelf, trots :+ , met hun taartjes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-77FLPUXK.jpg

Ik heb wel weer wat geleerd: geef ze niet teveel spulletjes als pareltjes, suikerbloemetjes, glittertjes e.d., want het verdwijnt allemaal op de taart! Bij sommige was het groen haast geheel verdwenen. Ook het werken met uitstekertjes vinden ze nog lastig, ze knutselen liever zelf wat dingetjes!
Ook mijn man vindt deze workshops heel leuk, hij 'mocht' 2,5 kilo marsepein groen kleuren en kneden! (en kreeg er spierpijn van, z'n buikspieren nog wel, laat de sportschool maar opppassen :D )

O ja, de schortjes waren deze keer niet 'van mijn hand', maar zijn gemaakt door de moeder van de jarige. Inmiddels heb ik bij Ikea hele leuke kinderschortjes gekocht, die kunnen dus bij mijn kinderfeestje-workshopspullen (en weer een nieuw woord voor galgje :lol: )

De taartjes waren gevuld met mijn favo-vulling: Zwitserse room en jam.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2

Re: Nog een kinderfeestje!

LEUK!! Ziet er super gezellig uit. En wat zijn ze mooi geworden.

3

Wat leuk zeg !!!! Ze zien er leuk uit !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

Leuk!! Ook weer zo'n gezellig feestje geweest aan de resultaten te zien!!

5

Mooi taartjes zeg! Wat een geslaagde workshop!

Groetjes Tweety!

6

Wat hebben dioe meiden hun best gedaan! Zeker goede begeleiding gehad?:D

Je hart fluitsert, luister goed!

7

Wat een schattige taartjes.Leuk hoor!

8

wat een super leuke taartjes geworden zeg...mooi gedaan....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

9

Wat leuk zeg. En die meiden hebben echt flink hun best gedaan zeg. En je man trouwens ook...hahahah!

10

Leuk! Feestelijk geheel zo bij elkaar.
Tja, met dingen aanreiken moet ik ook altijd oppassen met workshops bloemschikken. Alles wat je ze geeft gaat op!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

11

Nou dat hebben de dames mooi gedaan!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

12

Ik zie het al: dat was weer een supergeslaagde dag. En iets moois en lekkers voor iedereen om trots mee naar huis te nemen! Leuk hoor!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

13

Wat een leuk voorbeeld en wat een gezellige boel.

cateren is ook gebakjes maken :)

Leuk zeg ! Kwaak !
x

15

wat een prachtige creatie's. Ja, van die prulletjes weet ik alles van. Heb ook niet
te veel op tafel gezet bij het feestje van mijn dochter!

groetjes sandra
www.sandrastaarten.nl

16

Nou wat een supergave taarten zijn het geworden! Echt ontzettend leuk!!

17

Helemaal gezellig zo!!!!!!!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

18

Helemaal leuk! Heb je de taartjes van te voren gevuld en bekleed of doen ze dat ook allemaal zelf?

19

Wat geweldig leuk!!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

20

ziet er heel gezellig uit en ze hebben het leuk gedaan.

21

Wat leuk! En niet eens zo'n makkelijk onderwerp lijkt me. Hoe lang duurt zo'n workshop dan? Ik zou hier zelf zo een hele middag (en dan zou ik moeten opschieten :D) mee bezig zijn! Vullen en bekleden ze de taarten ook zelf? Het ziet er in ieder geval heel gezellig uit!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

22

Wat leuk!
En tja die meiden vinden alles wat glimt mooi. 't zijn net eksters ;)

23

Heel leuk!! De meiden kijken heel trots en terecht!!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

24

alyssa schreef:

Helemaal leuk! Heb je de taartjes van te voren gevuld en bekleed of doen ze dat ook allemaal zelf?

De taartjes zijn inderdaad al gevuld en afgesmeerd door mij. De marsepein heb ik deze keer keurig geportioneerd per kind, veel groen voor de bekleding, de blaadjes en de kikker en verder van de kleurtjes een balletje ter grote van een pingpongbal ongeveer. In totaal hadden ze ieder bijna 500 gram.
Het uitrollen van de basislaag en het bekleden van de taart doen ze dus zelf! Ik ik stond ook deze keer verbaasd hoe goed dat eigenlijk lukte, nauwelijks plooitjes en gaatjes. Ik laat het door 3 kinderen tegelijk doen terwijl de anderen vast wat boetseren voor op de taart.

sigrid schreef:

Hoe lang duurt zo'n workshop dan? Ik zou hier zelf zo een hele middag (en dan zou ik moeten opschieten ) mee bezig zijn!

Ik had nu 3,5 uur en dat was eigenlijk net een half uurtje te lang voor ze. Op een gegeven moment 'slaan ze door' en wordt het een beetje slordig en propperig en plakken ze alles wat los en vast zit op de taart als je niet uitkijkt. (Er begon er nu 1 aan ee hekje van de spaghetti die op tafel lag om romp en hoofdje van de kikker mee te zekeren :D ) Ze hebben zich dan lang geconcentreerd en willen weer even 'wild' doen.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

25

Toch vind ik dit in 3,5 uur heel erg netjes hoor! Misschien zou je de volgende keer halverwege  een bij het thema passend "wild spel" (mini-bakvormen-estafette-race?) kunnen doen? Als ze dan even 15 minuten hun energie kwijt kunnen zijn ze daarna misschien weer wat rustiger.
Wel erg leuk hoor, zo'n feestje. Jammer dat ik alleen jongens heb, dat zie ik met hen niet zo zitten (en zij ook niet :S).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!